• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min senaste affordable. Mycket snyggare i verkligheten än på bild.

1000001123.jpg

Nytt från Timex. Ganska kul! 😊
Jag gillar deras Q-serie och hade själv en Timex Q GMT ett tag men jag blev besviken över kvaliteten, även med deras överkomliga priser. Mer specifikt deras hårdhet, både glas (plast) och case tycktes markera mycket lätt. Men kanske är de inte att tolerera livet med små barn 😂
Men rostfritt stål borde vara ganska tufft.

Ska till Las Vegas om en månad och undrar om någon har bra tips på klockaffärer, gärna med amerikanska mikros och/eller vintage?

Den där skulle väl göra sig riktigt bra på bund tror jag.👍
Säkerligen, men trots nåltunna bandstift så finns det bara utrymme för ett vråltunt band. En bundlösning är i så fall det tunna singel pass natot i gummi som sitter på nu och på en platta från ett svart bund. Det är så tajt att jag fick lägga bandet över uret först och sen med milt våld trycka dit bandstiften. Möjligen skulle det funka bättre med böjda bandstift. Frågan är hur det ser ut. Sen är ju 18 mm bredd inte mycket att "jobba med".

Senast ändrad:
Säkerligen, men trots nåltunna bandstift så finns det bara utrymme för ett vråltunt band. En bundlösning är i så fall det tunna singel pass natot i gummi som sitter på nu och på en platta från ett svart bund. Det är så tajt att jag fick lägga bandet över uret först och sen med milt våld trycka dit bandstiften. Möjligen skulle det funka bättre med böjda bandstift. Frågan är hur det ser ut. Sen är ju 18 mm bredd inte mycket att "jobba med".
Hmmm.. Men om ett single pass får plats borde ju ett vanligt läder få plats.
Själva bundplattan kommer ju inte i bekantskap med bandstiften.
Nu har jag ett par 18 mm bund över efter att jag sålt av mina 420 amphibior och dottern annekterat GUL-klockan.
Jag kan skicka så får du prova åtminstone. Tänkte på dessa två. Skulle nog passa tjurhuvudet.

20230912_183923.jpg
20210607_203116.jpg

Funderar på ett gummi till denna (gillar gummi trots flygare…) men vilket?
IMG_9011.jpeg

Vet det finns ett pilotgummi på watchwear men ute efter annan look. Har ett svart rakt gummi hemma med som är fint men känns lite ”trist” 🙂

Nu har jag ett par 18 mm bund över efter att jag sålt av mina 420 amphibior och dottern annekterat GUL-klockan.
Jag kan skicka så får du prova åtminstone. Tänkte på dessa två. Skulle nog passa tjurhuvudet.

20230912_183923.jpg
20210607_203116.jpg
Det skulle man tro, men det här bandet är så otroligt tunt, max en tredjedels tjocklek av ett band i läder eller textil. Det är så tunt att det knappt vill vara med på bild 😂 Ändå gick det inte att trä mellan stift och boett.
Snällt av dig att erbjuda "prova på", men jag nöjer mig som det är. Uret kostade ju bara ett par hundralappar och det blir inte använt frekvent.
Annars är ju bund en höjdare på Bullheads och jag hade det på min Citizen för drygt 50 år sedan (från 72 till 74 då det blev stulet i lumpen).

Bilagor

• 1000010659.jpg
    1000010659.jpg
    564.6 KB · Visningar: 1

20230912_183923.jpg
20210607_203116.jpg
Provar med en bild till för att illustrera hur tunt bandet är. Det är i vart fall otroligt skönt på armen.

Senast ändrad:
Det skulle man tro, men det här bandet är så otroligt tunt, max en tredjedels tjocklek av ett band i läder eller textil. Det är så tunt att det knappt vill vara med på bild 😂 Ändå gick det inte att trä mellan stift och boett.
Snällt av dig att erbjuda "prova på", men jag nöjer mig som det är. Uret kostade ju bara ett par hundralappar och det blir inte använt frekvent.
Annars är ju bund en höjdare på Bullheads och jag hade det på min Citizen för drygt 50 år sedan (från 72 till 74 då det blev stulet i lumpen).
Jaha ja. Jag förstår.
På terroristen var det också rejält trångt men det gick till slut med guds hjälp och lite våld.😄
20230124_194356.jpg

Obs. Arkivbild. Har inte failat OWGM.

Tillbaka
Topp