• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jockinho

Patek
2-Faktor
Såhär några timmar in i ägandet går ju konstatera att även om finish på boett inte är i linje med andra tillverkare (denna kostar också 1/3 av dem) så får Deep blue till saker betydligt dyrare tillverkare ofta misslyckas med som:
  • bezel som linjerar helt perfekt och med trevlig känsla. Extremt tajt mellan bezel och boett, inga glapp etc. 💯
  • bra känsla i kronan. Bland de bättre jag haft.
    IMG_9654.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Har haft ett gäng större modeller och det har sin charm. Nu på "äldre" dagar föredrar jag lite mindre ur. Gärna inte större än 40mm. (Om vi bortser från G-shock)

47mm Panna.
1000028297.jpg

1000028298.jpg

1000028299.jpg

Kontraster 😃
1000028300.jpg

Ber om ursäkt för icke micro 🙏🏼

Jag tycker att pannorna klädde dig riktigt bra! Submersiblen, är det en 47a i titan? :)
 

LoveL

Rolex
2-Faktor
Har haft ett gäng större modeller och det har sin charm. Nu på "äldre" dagar föredrar jag lite mindre ur. Gärna inte större än 40mm. (Om vi bortser från G-shock)

47mm Panna.
1000028297.jpg

1000028298.jpg

1000028299.jpg

Kontraster 😃
1000028300.jpg

Ber om ursäkt för icke micro 🙏🏼
Ja, fanimig så borde det ju bli en panna så småningom..
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Grymt. Duktigt avis må jag säga!
Äger den inte längre. Kul att ha haft möjligheten att testa lite olika klockor genom åren. Har väl landat i att det inte blir särskilt mycket roligare bara för att prislappen är hög. Snarare mer huvudvärk, dyr service, rånrisk, osv osv. Jag blir genuint lika glad av en billig Seiko som en Rolex. Känslan en klocka ger sitter ej i prislappen så jag håller mig till billigare grejer. Tills jag slår i huvudet och får för mig annat igen 😂
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Äger den inte längre. Kul att ha haft möjligheten att testa lite olika klockor genom åren. Har väl landat i att det inte blir särskilt mycket roligare bara för att prislappen är hög. Snarare mer huvudvärk, dyr service, rånrisk, osv osv. Jag blir genuint lika glad av en billig Seiko som en Rolex. Känslan en klocka ger sitter ej i prislappen så jag håller mig till billigare grejer. Tills jag slår i huvudet och får för mig annat igen 😂

Jag tror många av oss i den här tråden känner igen sig i den känslan. Nu har jag inte testat just panerai, men de har länge varit på önskelistan. Hur upplevde du 1305'an? Den borde vara tämligen lättburen trots storleken pga titanet, eller?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Äger den inte längre. Kul att ha haft möjligheten att testa lite olika klockor genom åren. Har väl landat i att det inte blir särskilt mycket roligare bara för att prislappen är hög. Snarare mer huvudvärk, dyr service, rånrisk, osv osv. Jag blir genuint lika glad av en billig Seiko som en Rolex. Känslan en klocka ger sitter ej i prislappen så jag håller mig till billigare grejer. Tills jag slår i huvudet och får för mig annat igen 😂

Helt rätt ✅

Min klockhobby går i cykler av deffa och bulka. Deffar ner tills det blir tråkigt och sedan bulkar jag tills jag känner mig äcklad 😳😂
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
IMG_9061.jpeg
IMG_9060.jpeg

Tack @-RI- för att jag fick köpa tillbaka min 5303a. Kändes fel så fort den lämnade! Här på US flatlink som samma person kompletterade med.
Intressant. Jag har också en sån där Flatlink på väg. Fast jag gick på den helt borstade. Min beställning var med "ihåliga" ändlänkar - tänkte det var mest chans att den kunde fås att funka med lite olika klockor. Vet inte riktigt var den kommer hamna.

Har den här solida ändlänkar?
 

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Intressant. Jag har också en sån där Flatlink på väg. Fast jag gick på den helt borstade. Min beställning var med "ihåliga" ändlänkar - tänkte det var mest chans att den kunde fås att funka med lite olika klockor. Vet inte riktigt var den kommer hamna.

Har den här solida ändlänkar?
Nej, icke-solida på denna! Klokt val skulle jag tro. Brukar gå att manipulera rätt väl. Gjorde inget med dom här dock, satt bra direkt.
 
Topp