• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Affordable trio för 3k, rätt mkt pang för pengen tycker jag 🙂
IMG_1713.jpeg

+ en prx digital på nu. Härlig den med 🙂
IMG_1719.jpeg

Riktigt trevlig den där! Började min resa med bland annat en Hemel air league, men kom över min Zenith CP-2 (sorry off-topic) av händelse en tid därefter. Ser många liknande drag där med. Grattis till en fin klocka.
IMG_8292.jpeg

Ah, den är fin den där. Jag skulle helt klart sitta nöjd ett bra tag med en sådan.

Jag fastnade lite i CP1/CP2-storyn, en del av klocksläktträdet som gått under radarn för mig, trots att det alltså ska ha varit en grundtyp för vad jag gillar.

-> vintagewatchlife

Vad gäller H-75…

IMG_5494.jpeg

…så får jag nog säga att den bara får vara på besök. Ett impulsköp som egentligen inte är vad jag behöver just nu.

IMG_5483.jpeg

Det blir nog en sista post med den imorrn.

Ah, den är fin den där. Jag skulle helt klart sitta nöjd ett bra tag med en sådan.

Jag fastnade lite i CP1/CP2-storyn, en del av klocksläktträdet som gått under radarn för mig, trots att det alltså ska ha varit en grundtyp för vad jag gillar.

-> vintagewatchlife

Vad gäller H-75…

IMG_5494.jpeg

…så får jag nog säga att den bara får vara på besök. Ett impulsköp som egentligen inte är vad jag behöver just nu.

IMG_5483.jpeg

Det blir nog en sista post med den imorrn.
Tack, den fick bli substitut för en Lemania viggen. Mycket nöjd såhär i efterhand då den bärs bättre på mina rejäla handleder. Länken du postade ovan borde alla läsa. Får fortfarande rysningar ibland när jag bär den, och då är min av civil typ. Men den har historien och känslan. Läst på några ställen att ca 500st såldes civilt vilket är färre än dom militärt stämplade. Om det stämmer får vi nog aldrig något riktigt svar på.

Har även haft Tissots svar på ”Viggen” för civil marknad sent 60-tal. Den gick till Tyskland för 4-5 år sedan. Älskade hur subtavlorna gick i en mörkblå nyans.

IMG_0013.jpeg

(Förlåt återigen för mitt OT, ska skärpa mig!)

fick upp reklam för ett svenskt märke, Bravur. Ändå högt prissatta för att vara microbrands, sitter någon i tråden med erfarenhet? Såg iaf cleana ut men inget jag hört ett knyst om.

Bilagor

• IMG_4193.jpeg
    IMG_4193.jpeg
    105.6 KB · Visningar: 2
Ginault på KO.
Traska gör superbra klockor, kalasfin finish och bra länkar med tighta toleranser. Väl värda sitt pris och mer därtill.

Ginault ligger ett par steg över faktiskt, länken är bättre, finishen är bättre.
Man får ju dock ta i beaktning att Ginault är betydligt dyrare retail också.
Hur jämför Ginault sig till montan? ☺️

Tillbaka
Topp