Lär bli en monchard för min del så han kan få min kölapp![]()
Kul val!

Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär bli en monchard för min del så han kan få min kölapp![]()
Riktigt trevlig den där! Började min resa med bland annat en Hemel air league, men kom över min Zenith CP-2 (sorry off-topic) av händelse en tid därefter. Ser många liknande drag där med. Grattis till en fin klocka.
![]()
Tack, den fick bli substitut för en Lemania viggen. Mycket nöjd såhär i efterhand då den bärs bättre på mina rejäla handleder. Länken du postade ovan borde alla läsa. Får fortfarande rysningar ibland när jag bär den, och då är min av civil typ. Men den har historien och känslan. Läst på några ställen att ca 500st såldes civilt vilket är färre än dom militärt stämplade. Om det stämmer får vi nog aldrig något riktigt svar på.Ah, den är fin den där. Jag skulle helt klart sitta nöjd ett bra tag med en sådan.
Jag fastnade lite i CP1/CP2-storyn, en del av klocksläktträdet som gått under radarn för mig, trots att det alltså ska ha varit en grundtyp för vad jag gillar.
-> vintagewatchlife
Vad gäller H-75…
![]()
…så får jag nog säga att den bara får vara på besök. Ett impulsköp som egentligen inte är vad jag behöver just nu.
![]()
Det blir nog en sista post med den imorrn.
Väldigt lyckad kombi helt klartAffordable trio för 3k, rätt mkt pang för pengen tycker jag
![]()
+ en prx digital på nu. Härlig den med![]()
![]()
Nix. Får spana in. Tack.
Lite historik, rätt skoj. Du har väl kvar din Cairelli?Nix. Får spana in. Tack.
Se där. Nytt in precis eller jag som missat?
Här kommer en till Erebus! Väntar på att 36an ska rulla in i augusti också!Välkommen till Club Erebus!
![]()
Stämmer.. blev ett spontaninköp via serious watches. De fick in en preowned till ett helt ok prisSe där. Nytt in precis eller jag som missat?
Hur jämför Ginault sig till montan?Ginault på KO.
Traska gör superbra klockor, kalasfin finish och bra länkar med tighta toleranser. Väl värda sitt pris och mer därtill.
Ginault ligger ett par steg över faktiskt, länken är bättre, finishen är bättre.
Man får ju dock ta i beaktning att Ginault är betydligt dyrare retail också.
Håller med. Underbar tavla. Lite GS inspirerad?Tycker ändå den är rätt fin den här
![]()
![]()
![]()
Ja det tycker jag definitivt att den är. Men ingen ren homage vilket är kul, den har sin egen karaktär ändåHåller med. Underbar tavla. Lite GS inspirerad?
Vi håller på att uppdatera hemsidan, den kommer upp under dagen eller imorgon.@JohnMonchard Var kan jag hitta lite mer info om den kommande rektangulära klockan? Hittade inget på eran hemsida.
Kung!!!Rallylänken åkte på.
![]()
![]()
Tackar! Jag kollar imorgonVi håller på att uppdatera hemsidan, den kommer upp under dagen eller imorgon.
Ngt speciellt du vill veta?
Rallylänken åkte på.
![]()
![]()