• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon.
20250622_100938.jpg

Ny klocka! Heimdallr Sea Ghost. Kan verkligen inte klaga på något. Läste att många skrev att bezeln hade dålig action men tycker egentligen inte det är något fel på den. Är ju ett mer ”raaa da da da” än ett ”riii ti ti ti” som ett stålbezel har. AR coatingen kan jag inte klaga på heller, var kul med något helt annat för mig som enbart har klockor med klar AR coating. Allt linjerar perfekt för en så pass ”billig” klocka. Urverket (NH35) håller någonstans vid -10sek/dag men det går ju alltid att fixa till själv men för en som byter klocka varje dag spelar det ingen större roll. Det jag fastnade för var den svartbruna, ja nästan kaffebruna bezeln mot den mörkare titanium boetten. Kronan på V2 har dem också fixat för många hade problem att gängorna gick sönder. Det löste dem med en stålkrona som jag tycker ändå matchar boetten bra. Lumen är väl sådär, inget superbra men men. Detta är ju helt klart en homage till NTTD klockan men tycker dem gjort den här snygg på sitt sätt med datum samt annan 12 markering och dem äldre visarna. Parade ihop denna med ett grönt canvas.
IMG_5799.jpeg

Tillbaka
Topp