• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har hört andra säga att det är mässing. Själv har jag egentligen ingen aning. "Brass" står det på siten och det översätts till mässing.
I stand corrected, kollade själv precis också. Står det brass så är det mässing. Den enda mässing jag haft var en helson shark diver och den var sjukt mycket ljusare, nästan som gulguld.

Mässing vs brons:

IMG_3967.jpeg

IMG_5206.jpeg

Finns det några tips på bra bronzare i 5000 kr klassen? Har kollat lite på Zelos men mycket av deras grejer är svåra att hitta.
1000007517.png
1000007518.jpg
Bilder för inspiration
Steeldive har en del bronsare att välja mellan. Själv är jag mycket nöjd med bronsploppen från Steeldive.
20250725_070914.jpg

Men det finns ju rätt många att välja mellan.

Steeldive Bronze Watch Coupon | Dive Watch | Steeldive Official Store – Steeldive Watch Store https://share.google/OtBkqhKbITI42owG0

Senast ändrad:
IMG_4492.jpeg

Funderar på att sätta tillbaka länken på denna och ge den en chans som höstklocka. Gillade den verkligen först men sen tappade den lite, kanske pga hur stor den är, och så tog min Squale över. Men den ska nog få en chans till
Eller kanske ett rejält läder med gula sömmar?
Tror det skulle vara snyggt.

Tycker annars just dolda luggar med zulu blir nice, kanske ett grönt eller grått?

Eller kanske ett rejält läder med gula sömmar?
Tror det skulle vara snyggt.

Tack för tips! Kan nog bli så att jag att kör på båda!

Tillbaka
Topp