• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällens två ögon karameller. Här räknas varken storlek, ålder eller fläckar. Strikta moderna linjer mot dåtidens kurvor. Sa jag att jag älskar klockor?

IMG_3394.jpeg
IMG_3393.jpeg

Vad tycker ni om dessa klockor? Jag har köpt några Addiesdive och Steeldiveklockor, och med tanke på deras pris, så är kvaliteten grymt bra, speciellt de automatiska. Visserligen så har de kopierat sina modeller rakt av i princip från Seiko och andra märken. Men kvaliteten man får för det priset går inte att klaga på.

Undrar ifall det är en medveten stratgedi för att kapa åt sig andelar på marknaden då deras klockor är bra kvalitet, och kostar en bråkdel av vad samma modell kostar om man köper en Seiko. Så vad tycker ni om dessa märken? erfarenheter osv?

Fin den där! Jag gillar att de höll ned storleken och inte frestats att göra den "jumbo-size". Har du köpt länken också? Jag är lite nyfiken på den...

Jag fick faktiskt länken till utöver lädret, vilket jag helt missat. Antingen så stod det i det finstilta hela tiden men mer sannolikt är att det är en liten gottgörelse för den mindre förseningen. Jag ska testa och uppdatera dig 🙂

Tillbaka
Topp