• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_3725.jpeg
Denna modell är jag också nyfiken på. Posta gärna fler bilder. Hur känns den? Tex tjocklek, hur den ligger på armen, kronans smidighet och uppdrag etc.

Någon som haft möjlighet att klämma och känna på (nya?) Svenska märket Tempus Altera och vill ge en recension? Seikoverk och handbyggda. VÄLDIGT billigt.

Bilagor

• 1000014832.png
    1000014832.png
    265.5 KB · Visningar: 1
Någon som haft möjlighet att klämma och känna på (nya?) Svenska märket Tempus Altera och vill ge en recension? Seikoverk och handbyggda. VÄLDIGT billigt.
Viss designstöld är väl inte helt främmande bland klockor i den här tråden. (Eller i min klocklåda...)
Så i princip skiljer den sig inte från många AliExpress klockor som både jag och många andra i tråden uppskattar.
Men det är ju alltid trevligt med en tydlig logga som talar om att det INTE är ett försök till förfalskning eller om det är något annat som bryter av mot originalet.
Tex annan färg på tavlan som dagens klocka.
20251113_075553.jpg

Så vitt jag vet har Serica aldrig gjort den här med röd tavla. Ni får gärna korrigera mig om jag har fel.

Tillbaka
Topp