• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stowa

Stowa åker på rätt rejäl kritik på WUS och andra forum sen Tempus Arte köpte upp bolaget och Jörg lämnade. Och... Jag förstår folk. Orkar inte förklara allt, ni kan läsa på WUS. Tråkigt att se. Verkar ha tappat riktningen sen Jörg lämnade. Oroväckande för framtiden.

Är nyfiken på vad ni i tråden tycker om deras två senaste släpp (limiterade till 95st pga. 95-års jubileum)?

Fliegern är jättekonstig. Ser ut som en fejk-Stowa. Det värsta är att "O" i loggan är ovalt vilket gamla loggan inte ska vara. Det har alltid varit ett helt runt O. På dykaren är loggan korrekt. Vad tycker ni om släppen? Fliegern är snart slutsåld och dykaren släpptes för bara nån dag sen.

fliegeruhr_40_Verus_Vintage_front-2600.jpg
Shop_Prodiver_95_STOWA_2600.jpg

Är det någon här som har erfarenhet av både Stowa flieger classic 40 och iwc mark xviii? Hur upplever ni att de står de sig mot varandra i känsla och kvalitet? Det är ju tyvärr svårt att hitta en Stowa att känna på utan att köpa en.

Stowa åker på rätt rejäl kritik på WUS och andra forum sen Tempus Arte köpte upp bolaget och Jörg lämnade. Och... Jag förstår folk. Orkar inte förklara allt, ni kan läsa på WUS. Tråkigt att se. Verkar ha tappat riktningen sen Jörg lämnade. Oroväckande för framtiden.

Är nyfiken på vad ni i tråden tycker om deras två senaste släpp (limiterade till 95st pga. 95-års jubileum)?

Fliegern är jättekonstig. Ser ut som en fejk-Stowa. Det värsta är att "O" i loggan är ovalt vilket gamla loggan inte ska vara. Det har alltid varit ett helt runt O. På dykaren är loggan korrekt. Vad tycker ni om släppen? Fliegern är snart slutsåld och dykaren släpptes för bara nån dag sen.

fliegeruhr_40_Verus_Vintage_front-2600.jpg
Shop_Prodiver_95_STOWA_2600.jpg

Fliegern ser onekligen i mina ögon ut som något man kunde väntat sig få se första april presenterad som Den Nya Stowan.

@yonsson snackade väl om det i nåt poddavsnitt har jag för mig?
Yepp, i detta avsnittet tror jag:

Sammanfattningen till @smorkeks
Jag har ägt Mark XVIII och äger Stowa Flieger 40 (samt IWC Big Pilot).

Mina högst subjektiva åsikter är att XVIII och Flieger 40 har likvärdig finish (bättre visare på Stowa), samma verk, bättre boettform på Stowa, mycket bättre pris på Stowa. Dessutom tycker jag Stowan är snyggare rent estetiskt med snyggare tavla, snyggare visare och bättre datumplacering. Om du inte måste ha länk, köp Stowa.

Yepp, i detta avsnittet tror jag:

Sammanfattningen till @smorkeks
Jag har ägt Mark XVIII och äger Stowa Flieger 40 (samt IWC Big Pilot).

Mina högst subjektiva åsikter är att XVIII och Flieger 40 har likvärdig finish (bättre visare på Stowa), samma verk, bättre boettform på Stowa, mycket bättre pris på Stowa. Dessutom tycker jag Stowan är snyggare rent estetiskt med snyggare tavla, snyggare visare och bättre datumplacering. Om du inte måste ha länk, köp Stowa.
Det var precis svaret jag var ute efter, tack!

Tillbaka
Topp