• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stulen klocka, lite nyheter

Lowe92

Cartier
Självklart GAV jag honom inte klockan innan jag såg att dom va på väg in på mitt konto!
Och ni som hånar mig fine! Håna på! Läropengar med det 3de! Ja jag har lärt mig 2 saker! 1 att aldrig lita på absolut något! Och 2 att jag ska håna folk som blir av med sina saker! Tack för allt!
Det är just det som folk anmärker här, att pengarna var på väg till ditt konto. Inte på plats på ditt konto. Det är väldigt enkelt att avbryta en transaktion som inte är genomförd, i vissa fall går det tom att göra i mobilappen. Hur som så lider jag med dig och hoppas att det på något sätt löser sig.
 

Ghost

Omega
När jag för något år sedan gick med här så tänkte jag ”äntligen” jag har hittat likasinnade. Dom älskar klockornas värld , klockornas hantverk m.m.
Jag hoppades innerligt att jag fick lära mig av dom som kan så mkt mer än mig själv. För en klocka för mig är mer än något man har runt handleden bara iaf. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så ”utsatt” nedtryckt pga min okunskap och att jag faktiskt har fortfarande/ hade iaf tilltro till mänskligheten. Det finns självklar guldkorn som verkligen försöker hjälpa mig. Och dom tackar jag tusen gånger om. Sen finns det ni som är lite ”bättre” än alla andra! Usch! Säger jag bara.
 
Senast ändrad:

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När jag för något år sedan gick med här så tänkte jag ”äntligen” jag har hittat likasinnade. Dom älskar klockornas värld , klockornas hantverk m.m.
Jag hoppades innerligt att jag fick lära mig av dom som kan så mkt mer än mig själv. För en klocka för mig är mer än någon man har runt handleden bara iaf. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så ”utsatt” nedtryckt pga min okunskap och att jag faktiskt har fortfarande/ hade iaf tilltro till mänskligheten. Det finns självklar guldkorn som verkligen försöker hjälpa mig. Och dom tackar jag tusen gånger om. Sen finns det ni som är lite ”bättre” än alla andra! Usch! Säger jag bara.
Det är mycket tråkigt med sådant på ett forum som ska vara kul, det tycker jag med. Strunta i dem bara :)
 

joca

Patek
2-Faktor
Självklart GAV jag honom inte klockan innan jag såg att dom va på väg in på mitt konto!
Och ni som hånar mig fine! Håna på! Läropengar med det 3de! Ja jag har lärt mig 2 saker! 1 att aldrig lita på absolut något! Och 2 att jag ska håna folk som blir av med sina saker! Tack för allt!

Tror folk undrar om du lämnade ifrån dig klockan innan pengarna fanns på ditt konto. Det är den missen många gör och det har skapats väldigt många trådar här och på andra forum om folk som blivit av med klockorna på samma sätt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
När jag för något år sedan gick med här så tänkte jag ”äntligen” jag har hittat likasinnade. Dom älskar klockornas värld , klockornas hantverk m.m.
Jag hoppades innerligt att jag fick lära mig av dom som kan så mkt mer än mig själv. För en klocka för mig är mer än någon man har runt handleden bara iaf. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så ”utsatt” nedtryckt pga min okunskap och att jag faktiskt har fortfarande/ hade iaf tilltro till mänskligheten. Det finns självklar guldkorn som verkligen försöker hjälpa mig. Och dom tackar jag tusen gånger om. Sen finns det ni som är lite ”bättre” än alla andra! Usch! Säger jag bara.
Att vissa highlightar ditt beteende är nog bara mest för att varna andra för liknande bedrägerier. Ett för all del kanske okänsligt sätt mot dig som brottsoffer men jag tror inte att många vill svartmåla ditt beteende. Den som ska skämmas är ju den som lurat till sig din klocka.

Jag hoppas att du på något sätt får tillbaka din klocka. Lycka till!
 

Ghost

Omega
Tror folk undrar om du lämnade ifrån dig klockan innan pengarna fanns på ditt konto. Det är den missen många gör och det har skapats väldigt många trådar här och på andra forum om folk som blivit av med klockorna på samma sätt.
Jag lämnade ifrån mig klockan efter jag ringt min bank och frågat i fall dom kan se om det är påväg pengar in. Och dom sa ja. Visst det va fruktansvärt dumt så här i efterhand att ens lita de minsta på min medmänniska. Och ja jag har lärt mig mkt av detta. Och tro mig, även om den aldrig dyker upp igen så kommer jag köpa en ny klocka. Dock kommer de ta tid att spara ihop. Men det dom inte dödar, det härdar!
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag lämnade ifrån mig klockan efter jag ringt min bank och frågat i fall dom kan se om det är påväg pengar in. Och dom sa ja. Visst det va fruktansvärt dumt så här i efterhand att ens lita de minsta på min medmänniska. Och ja jag har lärt mig mkt av detta. Och tro mig, även om den aldrig dyker upp igen så kommer jag köpa en ny klocka. Dock kommer de ta tid att spara ihop. Men det dom inte dödar, det härdar!
Bra inställning!

Jag ifrågasätter inte dig, jag försökte mig på en förklaring på andras inlägg :)
 

Ghost

Omega
Att vissa highlightar ditt beteende är nog bara mest för att varna andra för liknande bedrägerier. Ett för all del kanske okänsligt sätt mot dig som brottsoffer men jag tror inte att många vill svartmåla ditt beteende. Den som ska skämmas är ju den som lurat till sig din klocka.

Jag hoppas att du på något sätt får tillbaka din klocka. Lycka till!
Tack, men jag är ganska säker på att dom svartmålar mitt sätt/ okunskap. Tex citat av en annan medlem. Jag hoppas du ser detta som läropengar!..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack, men jag är ganska säker på att dom svartmålar mitt sätt/ okunskap. Tex citat av en annan medlem. Jag hoppas du ser detta som läropengar!..
Du får lära dig att sortera lite om det nu gör så ont att läsa. Vi är trots allt på internet och du har lyft ämnet. :)

En sån kommentar highlightar faran med att släppa saker innan pengarna landat. Även om jag förstår att det är mysigt med 100% sympati och bestörtning från alla medmänniskor så lever ju de som lurat dig och många andra på just denna godtrohet. Felet är återigen inte att vara godtrogen, felet är att utnyttja läget. Förhoppningsvis så kan din trådstart och de kommentarer som finns här rädda andra för att drabbas på liknande sätt. Och det är väl bra? :)
 

Ghost

Omega
Du får lära dig att sortera lite om det nu gör så ont att läsa. Vi är trots allt på internet och du har lyft ämnet. :)

En sån kommentar highlightar faran med att släppa saker innan pengarna landat. Även om jag förstår att det är mysigt med 100% sympati och bestörtning från alla medmänniskor så lever ju de som lurat dig och många andra på just denna godtrohet. Felet är återigen inte att vara godtrogen, felet är att utnyttja läget. Förhoppningsvis så kan din trådstart och de kommentarer som finns här rädda andra för att drabbas på liknande sätt. Och det är väl bra? :)

Ja det hoppas jag verkligen att den kan rädda andra.
Och det är inte så att jag ligger i foster ställning och gråter. Jag jobbar och gör det jag alltid gör. Detta har inte förstört min värld.
Jag skriver bara så för att jag förstår inte varför folk ska hävda sig och vara så mkt ”bättre” men visst om dom mår bättre av de så är jag glad att jag kan få någon att må bra..
Trodde bara inte att ks va en sån plats om du förstår va jag menar. Mvh
 

BoEtt

Rolex
Fy f-n på ren svenska. Hoppas att det löser sig för dig och tack för att du delar. Som Per skriver det är bra att det kommer fram så att det förhoppningsvis inte händer någon annan.
Om du nu funderar på en ny dinka, kolla in Basel trådarna, ex Yonsson och Molles, där har du bilder på ett gäng nya Breitlings, om det nu är det du söker.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
När jag för något år sedan gick med här så tänkte jag ”äntligen” jag har hittat likasinnade. Dom älskar klockornas värld , klockornas hantverk m.m.
Jag hoppades innerligt att jag fick lära mig av dom som kan så mkt mer än mig själv. För en klocka för mig är mer än något man har runt handleden bara iaf. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så ”utsatt” nedtryckt pga min okunskap och att jag faktiskt har fortfarande/ hade iaf tilltro till mänskligheten. Det finns självklar guldkorn som verkligen försöker hjälpa mig. Och dom tackar jag tusen gånger om. Sen finns det ni som är lite ”bättre” än alla andra! Usch! Säger jag bara.

Grejen är att du lämnade klockan utan att du hade fått pengarna på kontot, något man aldrig gör. MEN nu vet du (tyvärr) av egna erfarenheter att det inte är så man gör affärer. Självklart är det förjävligt men det är ingen som hånar dig eller liknande, ibland kan man få lite ''tough love'' här på KS.

Tips från mig är att alltid använda dig av Swish så ni kan göra det snabbt och enkelt på plats, och köp säljaren/köparen.

Hoppas att du kan få tillbaka den eller stålarna.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Mitt inlägg kanske var ett av dem som sved, det var inte min mening i så fall då jag är helt säker på att du insett misstaget du gjorde. Jag försökte mer förklara hur jag tror både försäkringsbolag och polisen ser på det inträffade.

Önskar dig allt gott och givetvis med förhoppning om att denna tråkiga historia får ett bra slut.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Självklart GAV jag honom inte klockan innan jag såg att dom va på väg in på mitt konto!
Och ni som hånar mig fine! Håna på! Läropengar med det 3de! Ja jag har lärt mig 2 saker! 1 att aldrig lita på absolut något! Och 2 att jag ska håna folk som blir av med sina saker! Tack för allt!

Verkligen inte meningen att håna, men det är ett generalfel att göra så vilket har orsakat den nu uppkomna situationen och detta har det skrivits mycket om.
Jag hoppas du får klockan åter och också inser att uppkomna situationen kunde ha undvikits på många sätt.
Vi kan inte skydda oss helt från idioter, därför måste vi försöka agera smart.
 
Om det kan vara till någon tröst så trodde faktiskt jag att om man gjort/startat en överföring så får man helt enkelt vänta tills den här landat, sen felanmälan det och den andra kontoinnehavaren skulle efter det få föra tillbaka pengarna.

Så, jag har också lärt mig något här. Tråkigt att det skulle behöva bli på någons höga bekostnad bara...

Mvh Roffe
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Tragiskt hur många rövhattar det finns. Jag tänker då i alla fall hålla tummarna för att klockan fastnar hos någon AD om den skyldige rövhatten ska ha äkthetsintyg/service eller liknande.

Köp & sälj här på forumet är najs med referenser i goodguys/badguys tråden. Snart är du igång med ny klocka igen, lycka till!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Tråkigt med din klocka som du blev lurad på. Att läsa ditt inlägg borde dock få varje tänkande människa att ana oråd.Förstår inte ditt martyrskap som slår alla tidigare inlägg. Bjuder övriga på lite tips.
* Var snäll mot martyren. Han/hon har låg självkänsla.
* Försök inte tävla mot martyren, du kan inte vinna.
* Undvik att berätta vad du tycker – kritik får bara martyren att bli ännu mer martyrlik. Att försöka hjälpa martyren är ofta lönlöst. Hjälp tackar personen nej till, sympati är det enda han/hon vill ha.
 
Senast ändrad:

0-500

Cartier
Tråkig händelse som drabbat dig.
Giriga Skitmänniskor som lever på att lura av andra har alltid funnits & kommer tyvärr att finnas framåt i tiden.
Tror dock att han torskar då du faktiskt har hans bankuppgifter.
Ring & va på Polisen, ta kontakt med den som har hand om ärendet & släpp inte trycket förrän de hjälpt dig på alla sätt de kan.
Lycka till i Varje fall:(
 

billo

Cartier
Jag lämnade ifrån mig klockan efter jag ringt min bank och frågat i fall dom kan se om det är påväg pengar in. Och dom sa ja. Visst det va fruktansvärt dumt så här i efterhand att ens lita de minsta på min medmänniska. Och ja jag har lärt mig mkt av detta. Och tro mig, även om den aldrig dyker upp igen så kommer jag köpa en ny klocka. Dock kommer de ta tid att spara ihop. Men det dom inte dödar, det härdar!


Hej

Jävligt tråkig historia och jag hoppas du får tillbaka din klocka.

Min fråga: kunde din bank alltså se att en överföring från en annan bank var påväg in? Men ändå så lyckades bedragaren stoppa den?

Har du kollat med banken om de kan hjälpa dig?
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Riktigt tråkigt och ännu värre av flera KS:are här som bara måste sparka på ngn som redan ligger ner. Det gör väl att de känner sig viktiga eller nåt. Jag har aldrig förstått mig på det men förstår att de finns här och de är oftast proffstyckare som tror sig veta bäst om varenda ämne. Samma profiler dyker upp i ämne efter ämne, vad det än handlar om. Trist men du lär dig vilka de är ganska snabbt och hoppar helt enkelt över deras kommentarer. Håller tummarna att det går bra till slut.
 
Skriv ut det namn personen använde sig av, du kan juh skriva in en stjärna, så det inte blir googlebart, utifall han har använt sig av någons riktiga identitet så är det tråkigt om en googling på dennes namn resulterar i en massa svar om bedrägerier.
Men skriv typ "han kallade sig Roff* P*rsson. * = e"

DÅ kan det kanske bli lite lättare att lokalisera personen?

Mvh Roffe.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hej

Jävligt tråkig historia och jag hoppas du får tillbaka din klocka.

Min fråga: kunde din bank alltså se att en överföring från en annan bank var påväg in? Men ändå så lyckades bedragaren stoppa den?

Har du kollat med banken om de kan hjälpa dig?

Nej, banken kan inte se att något är på väg när det gäller transaktioner mellan privatpersoner och då överföringar.
Sedan råder det ett allmänt missförstånd kring möjligheterna att avbryta en godkänd överföring men vi lämnar den diskussionen.
 
Topp