• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub på blocket

Zed

Swissera
Professional Dealer
Säger fortfarande att det är dyrt och att man utan problem hittar det för 35. Att vissa betalar dyrt händer i alla branscher. 30 är lägre än 35 men känns inte omöjligt. I detta fallet är det absolut lurigt när historiken på bilden nu finns. Därav att man borde mötas upp på Nymans som annonsen säger. :)

Vågar lova dig att du får bumpa dina 40 länge här på forumet innan du får den såld för det.

Here we go again... :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Säger fortfarande att det är dyrt och att man utan problem hittar det för 35. Att vissa betalar dyrt händer i alla branscher. 30 är lägre än 35 men känns inte omöjligt. I detta fallet är det absolut lurigt när historiken på bilden nu finns. Därav att man borde mötas upp på Nymans som annonsen säger. :)

Vågar lova dig att du får bumpa dina 40 länge här på forumet innan du får den såld för det.
Nu har du säkert bra koll men jag måste nog säga att 30 för nyservad 04 låter riktigt billigt. Vad skulle du anse som "billigt" för en sån klocka, oaktat att du tycker den är pisstrist;)

Nåja, jag har mailat och säljaren kan ej missförstå att jag köper den direkt av honom.....inget svar dock...
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Tycker inte heller det är något snack om att det är billigt. Det är så pass bra pris att det dyker upp en tråd här på KS och så pass bra pris att ett helt gäng tyvärr slänger in pengar på mannens konto. Om det nu är en scam vill säga. Och även jag reagerade när jag såg annonsen i morse.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Sålde en fullset för 36.....med plast på.... Inte helt ny och oanvänd.... men inte långt ifrån.... Feck 40,
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det kan väl mycket väl vara någon som snott bilderna från KS annonsen, inte ovanligt! Frågan är väl varför han inte skulle ha tagit egna nya bilder ifall han nu äger och vill sälja...

Tipset för eventuella spekulanter är väl att inte föra över några pengar förräns ni står på Nymans och du har klockan i din hand.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ojj då..där ser man. Även jag mailade och bad om att få köpa om den fanns kvar.
Inget svar.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Detta mail kom idag :

Hej! Har varit tvungen att åka iväg på jobb utomlands och är åter inom 1 vecka,har ett par stycken som visat
intresse för klockan. Om du är seriös så kräver jag en handpenning på 10 000 kronor som skall betalas genom en säker betaltjänst för bådas trygghet.
Jag är åter på fredag morgon och affären kan genomföras på fredag eller måndag.

MVH Cleas Von Arnold
 

Whedda

Rolex
Good for you sir.

Men allvarligt så kanske man kan kränga dem för det. Ni som köper/säljer som ren business utgår jag ifrån gör minst 5k på en klocka du säljer för 40. Gör du inte det så tycker jag att du borde göra något annat av din tid och dina pengar. Inget ont menat. :)

Du har en poäng...Men sen skall man inte underskatta vad ett erkänt säljarnamn, bra bilder och en målande beskrivning av klockan kan göra för folk som är mindre insatta/pålästa. Jag menar inte att man skall på något sätt ljuga eller försköna beskrivningen av klockans skick men det är ju inte en gång som texter med "Rolex kanske mest ikoniska modell någonsin med en krämvit patina över den perfekta Mk4 tavlan" sålt även om klockan kanske egentligen borde ha en Mk1 tavla. Man ljuger inte, man t om upplyser om tavlan men det är fortfarande många som inte gjort sin läxa som tror det är värt ett premium.

Vet att jag gled från ämnet lite men menade mest att vissa säljare kan med bara lite kompetens för det skrivna ordet och fotografi göra rätt mycket profit utan att lägga så mycket tid.
 
  • Like
Reactions: Wii

Whedda

Rolex
Detta mail kom idag :

Hej! Har varit tvungen att åka iväg på jobb utomlands och är åter inom 1 vecka,har ett par stycken som visat
intresse för klockan. Om du är seriös så kräver jag en handpenning på 10 000 kronor som skall betalas genom en säker betaltjänst för bådas trygghet.
Jag är åter på fredag morgon och affären kan genomföras på fredag eller måndag.

MVH Cleas Von Arnold

Det där känns jävligt oseriöst...Skulle aldrig kräva handpenning om man samtidigt erbjuder att träffas f2f och skall man inte ses f2f kan man väl göra hela köpet direkt?

Han fiskar efter 10 000kr och förmodligen från flera köpare...
 

Wi

NLA
2-Faktor
Det där känns jävligt oseriöst...Skulle aldrig kräva handpenning om man samtidigt erbjuder att träffas f2f och skall man inte ses f2f kan man väl göra hela köpet direkt?

Han fiskar efter 10 000kr och förmodligen från flera köpare...


Jo, se den andra tråden som jag länkade till lite längre upp. Har mailkontakt med personen i fråga som slingrar sig en hel del.
Han vill att jag ska skicka 10000kr men jag får inte hans fullständiga namn.....
 
Topp