• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sub vs GMT - ordet är fritt.

Sub vs GMT

  • Sub

    Röster: 44 49.4%
  • GMT

    Röster: 45 50.6%

  • Totala väljare
    89

firman

Cartier
Vet att GMT:n har ett tunnare case, men är alla Sub:s lika tjocka? Finns det någon/några ref som är tunnare?


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk


Jag tycker alla vintage subar har tunna midcase, det som gör dom tjocka är caseback och bezeln, det kanske skiljer lite i midcase på en vintage gmt vs sub men det är inte mycket!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag tycker alla vintage subar har tunna midcase, det som gör dom tjocka är caseback och bezeln, det kanske skiljer lite i midcase på en vintage gmt vs sub men det är inte mycket!

Tack för det! Har inte bestämt mig för vilken klocka jag ska börja spara till... GMT 1675, Sub 5513 eller Reverso Classique.


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vet att GMT:n har ett tunnare case, men är alla Sub:s lika tjocka? Finns det någon/några ref som är tunnare?


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
Sub vs GMT. Subben är dock gammal och har ett riktigt tjockt verk som gör att boettlocket är djupare än på en vanlig 5513.

qVxdEQM.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag säger GMT idag. Nästa vecka säger jag säkert sub. Riktigt svårt det där.

+ GMT, Tjockleken, variationsmöjligheter, klassisk, ovanligare än subben.

+Sub, vattentåligheten. klassisk, (men oftast räcker GMTns 10ATM)
 
Topp