• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner Date eller ej?

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Å andra sidan hade den inte kronskydd från början heller... ;)


Det är inga konstigheter din skäggiga sängrökare.....
LargeImage1projectx-vintage-fusion-HS01-rolex-submariner-iii-5001379322238.jpg




http://www.projectxdesigns.com/watches/vintage-fusion-heritage-submariner/
 

Hugii

Audemars
Om det är jobbigt att stäla datum då ska du köra på nåt som är digiyalt :

Annars är det Bubblaan som gäller så klart :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Det bör kunna gå att bevisa att no date rent objektivt är snyggare, sen kommer det ju in störande faktorer som tycke och smak och andra mjuka värden.
Fast datum är mer praktiskt än inte datum. Och den där bubblan är ju väldigt Rolex.
Lycka till!
 

911flyer

Omega
Alltid med datum! Själv har jag uppgraderat med en anti reflective bubbla. Vad du än väljer så blir det rätt. ska nog testa en "no date" snart med. ;)
 

Bilagor

  • DSC_1535.JPG
    DSC_1535.JPG
    111.8 KB · Visningar: 76

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köp en billig klicka utan datum och testa om du får panik. Tror dock det är en vanesak som med allt annat. Utan är klart snyggast tycker jag.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jag valde utan. Skulle välja en med datum idag. Förutom själva funktionen (som jag saknar, trodde inte det) så tycker jag att utseendet med förstoringsbubbla på glaset är klassisk Rolex
 

Pontusk

Omega
5566a36e741326d078b5b31c9e2cd9f9.jpg


No date! Dock hade det inte skadat om klockan haft datumfunktion [emoji12]. Det är många gånger man kollar på klockan i hopp om att hitta dagens datum.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
No date: Tycker dock att den lutar åt att bli lite väl tråkig. Mer "clean" look. Men ack så opraktiskt när du har glömt kalendern hemma.

Date: Mindre snyggt. Har fortfarande inte riktigt blivit vän med den där datum-bubblan. Däremot sjukt praktiskt med datum. Om du som jag inte diggar bubblan, finns alltid Sea-Dwellern att tillgå (som redan nämnts i tråden), med det bästa från två världar - ingen bubbla, men med datum.
 

OBRKV

Cartier
Jag gillar bubblan för att det faktiskt är rätt skönt att datumet förstorat. Låter kanske som en gubbe men än är jag, sett på åldern, inte i närheten. Gäller det vintage-sub känns det nästan hugget som stucket. Skulle bli lika glad av en 1680 såväl som 5512.
 
Topp