Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
masterkiller skrev:Subben är en ikon, POn är inte en ikon, easy peasy subben alla dagar i veckan....
Asplund skrev:Sub vinner den här matchen ganska enkelt enligt mig!
Beastie skrev:Jag tycker ny PO8500 42mm. Det är en riktigt grym klocka, den är snygg, tuff och den är byggd som en stridsvagn.
För ett tag sedan fick jag dock lite rolex feber och gick för att klämma på några, hade kollat mycket på bilder innan så förhoppningarna var höga. Men väl i butiken så föll rolex platt. De jag kollade på var subc no date och gmtc. Jag vet inte. de sa ingenting till mig, såg ut som bling bling. Ska du ha en ny rolex tycker jag du skall satsa på en Explorer 2. Annars kör på en äldre sub utan keramik, de är jätte fina.
Jag skulle nog vilja påstå att även Seiko har en liknande effekt på sina bärare, Molle är ett väldigt bra exempel...Zenith skrev:Rolex har lyckats med att få sina ägare känna stor stolhet och tillgävenhet till sitt märke, det ska de ha en eloge för.
Som du märker så kan åsikterna variera stort, mitt tips är att klämma på båda och välja själv, båda är bra klockor.
Rolex är som Scania är inom lastbilsmarknaden, de som kör Scania vägrar köra något annat och blir totalt hängivna, gärna med en tribal på det.
Zenith skrev:Ett fint hantverk om inte annat!
80talisten skrev:Äh nu får du väl fan lägga ner med din anti-Rolexpropaganda...Jokkmokkswe skrev:PO varje dag, alla dagar. Speciellt om du kniper en 8500. Varför? Subben är ju så fruktansvärt tråkig och svennebanan.
Jokkmokkswe skrev:Ta inte allt så allvarligt, internet har faktiskt en mellanväg än av/på, chill.
Jokkmokkswe skrev:Okey, nu svär jag i kyrkan.
Problemet med Rolex är att få kan bära upp en, tycker dessvärre att det mer är en stil än ett fashion statement(läs det nu med glimten i ögat)
Asplund skrev:Är det bara jag som tycker Aqua Terra är ett bättre val om han vill köra en Omega livet ut?
masterkiller skrev:Asplund skrev:Är det bara jag som tycker Aqua Terra är ett bättre val om han vill köra en Omega livet ut?
Den enda livet ut klockan från Omega är Speedy PROn....
Jokkmokkswe skrev:Okey, nu svär jag i kyrkan.
Problemet med Rolex är att få kan bära upp en, tycker dessvärre att det mer är en stil än ett fashion statement(läs det nu med glimten i ögat)
Spencer66 skrev:Jokkmokkswe skrev:Okey, nu svär jag i kyrkan.
Jag respekterar din åsikt och jag vet att Omega gör fina klockor, särskilt när de har 321, 861, 8500 eller 9300 calibern i sig!
Men lite nyfiken på vilka som kan respektive inte kan bära upp sin Rolex på forumet?
Kom igen ges oss några namn! :lol: