• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner eller Sea Dweller?

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Valde själv mellan sub och seadweller och slutade med SD.
Mina personliga åsikter: Tycker boettformen är betydligt snyggare med sina mer klassiska former på bandhornen och inte klossig som suben upplevs.
Dessutom snyggt med halvmatt tavla och snyggare skala på vridringen.
Höjden är dock nackdelen mot en sub men det stör inte mig.

Har använt min SD nästan dagligen det senaste året. Mycket bra kandidat om jag skulle bestämma mig för en enda klocka.

Mvh
 

McManaman

Cartier
Valde själv mellan sub och seadweller och slutade med SD.
Mina personliga åsikter: Tycker boettformen är betydligt snyggare med sina mer klassiska former på bandhornen och inte klossig som suben upplevs.
Dessutom snyggt med halvmatt tavla och snyggare skala på vridringen.
Höjden är dock nackdelen mot en sub men det stör inte mig.

Har använt min SD nästan dagligen det senaste året. Mycket bra kandidat om jag skulle bestämma mig för en enda klocka.

Mvh
Gäller det även för tidigare subbar utan maxi case?
 

Kairo

Panerai
Jag föredrar 116600 framför 116610, framförallt pga boettformen och att jag gillar vridringsinlägget på Seadwellern bättre.
Här är min, eftersom det alltid är kul med bilder...
17377502634_9a4e3ff739_b.jpg
Bra ljus!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag uppskattar mer och mer den matta tavlan hos min 116600. Från början tänkte jag inte på den, men den växer verkligen på en. SD rules!
 
Liten uppdatering: Efter några dagar med Sead-Dwellern på armen så kunde jag inte vara mer nöjd. Det var lite av en chansning att köpa en klocka som jag varken sett eller provat (har bara haft GMT och Submariners innan). Men jag fördrar SD framför Submarinern (som var alternativet denna gång). Väldigt bra storlek, känns bekväm och med lagom tyngd på armen. Uppskattar även de små detaljerna som skiljer dem åt, så som tjockleken, mattsvarta tavlan m.m. Detta blir nog en keeper vid sidan av min GMT. :)

IMG_3242.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Liten uppdatering: Efter några dagar med Sead-Dwellern på armen så kunde jag inte vara mer nöjd. Det var lite av en chansning att köpa en klocka som jag varken sett eller provat (har bara haft GMT och Submariners innan). Men jag fördrar SD framför Submarinern (som var alternativet denna gång). Väldigt bra storlek, känns bekväm och med lagom tyngd på armen. Uppskattar även de små detaljerna som skiljer dem åt, så som tjockleken, mattsvarta tavlan m.m. Detta blir nog en keeper vid sidan av min GMT. :)

IMG_3242.jpg

Sa juh att den är grym ;) den perfekta beatern.
 

Kronografen

Breitling
Testa bägge klockorna på armen, och känn efter. Den som känns bra direkt brukar vara den som vinner. Sen är det ju Du som ska trivas med klockan. Högst ovetenskapligt uttalande, men funkar för mig. Jag då? 116600, jag är nog en "lagom" Rolex användare.
 

Kronografen

Breitling
Liten uppdatering: Efter några dagar med Sead-Dwellern på armen så kunde jag inte vara mer nöjd. Det var lite av en chansning att köpa en klocka som jag varken sett eller provat (har bara haft GMT och Submariners innan). Men jag fördrar SD framför Submarinern (som var alternativet denna gång). Väldigt bra storlek, känns bekväm och med lagom tyngd på armen. Uppskattar även de små detaljerna som skiljer dem åt, så som tjockleken, mattsvarta tavlan m.m. Detta blir nog en keeper vid sidan av min GMT. :)

IMG_3242.jpg
Inget annat att säga än "Grattis" grymt snygg klocka. Mina tankar finns åt det hållet också, men har tyvärr gift mig med för många klockor just nu :banghead:
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Liten uppdatering: Efter några dagar med Sead-Dwellern på armen så kunde jag inte vara mer nöjd. Det var lite av en chansning att köpa en klocka som jag varken sett eller provat (har bara haft GMT och Submariners innan). Men jag fördrar SD framför Submarinern (som var alternativet denna gång). Väldigt bra storlek, känns bekväm och med lagom tyngd på armen. Uppskattar även de små detaljerna som skiljer dem åt, så som tjockleken, mattsvarta tavlan m.m. Detta blir nog en keeper vid sidan av min GMT. :)

IMG_3242.jpg
Bra löp. Är ju lite partisk men jag tycker min 16600 är sååå mkt coolare än suben. Fast det är två jävlit häftiga klockor, smågrejjer som skiljer :)
 

JLSM

Omega
Gillar personligen mest SD, även om Sub är en klassiker. Om man bara kunde få en SD utan datum... :/
 
Topp