• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner Red 1680

Clark Kent

Patek
2-Faktor
- Men, du vet inte. Faktor X finns och kan mycket möjligt inträffa under en auktion. Så ditt uttalande är fullständigt befängt. Något prisrekord är det inte tal om, men så mycket betalt som möjligt.

Du är rolig som verkar sitta och ladda upp blodtrycket till 195/150 varje gång du loggar in på KS :) Du har aldrig funderat på att argumentera med en mjukare ton? Det blir både mer trivsamt och garanterat mycket mer givande.

Nej, det är inte fullständigt befängt, (såvida du inte själv sätter dig och bjuder rekordpris ;)), då det är en så pass vanlig och väldokumenterat klocka, och som redan ett antal gånger har påpekats i ett sisådär skick.

Att man kommer med ett påstående även i situationer där man inte med 100% säkerhet kan garantera utfallet är naturligtvis inte per definition "helt befängt". Men om man vid varje enskilt tillfälle vill dra allting till sin spets så kommer nog hela livet att te sig "helt befängt".
 

Ministern

Founder
2-Faktor
- Då ska du få äran att här berätta försäljningspriset på detta ur på en auktion. Vad kommer slutpriset bli på exempelvis Kaplans?

Ja priset som kund betalar är med 35 procents påslag från vad säljaren erhåller, dvs en klocka som köps för 120 med slag ger säljaren 85. Men det kanske du heller inte känner till?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skulle säga att en icke perfekt klocka har större risk än reward på en auktion. Men vad vet jag..

Denna på Kaplans skulle få ett utrop kring 50. Att tro att den skulle budas högt är naivt. Fast pris här eller på Blocket ger garanterat mer. Ingen skulle ge 100k för den inkl avgifter på Kaplans. Därför är ett uttalat pris på typ 80 klappat och klart att föredra.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det skriv ett befängt påstående som är direkt felaktigt, till en gubbe som vill ha rådgivning om sin Rolex. Nu håller vi oss till tråden och faktor X och vad slutpriset kan bli - vad menar du att det blir på en auktion?

Slutpriset blir 1,7 miljoner! Håller du inte med? Mäh...det kan du ju inte veta så då är sin åsikt helt befängd ;)

Nej då kära forumkamrat...jag hugger inte på ditt bete utan önskar dig en fortsatt bra dag och lämnar dig med tips på en övning :)

 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
- Senaste objektet jag förmedlade var en Marinkronometer med uppskattat värde omkring 100.000 SEK. Lyckades förhandla avgifterna till 18% och det såldes till en japansk köpare för 226.000 SEK. Faktor X kom in i bilden.

Å den modellen var lika vanlig, känd och genomanalyserad och handlas på djupa (många budgivare) auktioner som en halvrisig rödsub? Tillåt mig tvivla...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
.

- Faktor X på en eventuell auktion, allt kan inträffa på en auktion med variationer i pris. Kan komma in en gubbe som bestämmer sig för att den ska jag ha i det slitna skicket, och har gott om pengar.

Kanske han?

x-factor-on-fox__140208000640.jpg
 

Knypplarn

Cartier
.

- Faktor X på en eventuell auktion, allt kan inträffa på en auktion med variationer i pris. Kan komma in en gubbe som bestämmer sig för att den ska jag ha i det slitna skicket, och har gott om pengar.
Personligen tycker jag du balanserar på gränsen till rent lotteri med ditt resonemang. TS kan ju lika gärna köpa en trisslott så kanske han vinner tillräckligt med pengar för att klara sommaren utan att behöva sälja klockan. X-faktorn du vet.

Naturligtvis KAN det hända oförutsedda saker på auktion men vad talar för att en köpare skulle betala premium i det här fallet? Har du några exempel på när helt random saker säljs med X-faktor för att det kommer in en budglad gubbe i salen?
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
.

- Faktor X på en eventuell auktion, allt kan inträffa på en auktion med variationer i pris. Kan komma in en gubbe som bestämmer sig för att den ska jag ha i det slitna skicket, och har gott om pengar.
Och det kan komma in ingen gubbe som vill köpa den för utrop. Eller så sätter kaplans ett relativt lågt utrop som de har en benägenhet att göra och så vill bara en gubbe köpa den och så går det lågt. Allt kan hända på auktion så det är upp till säljaren hur ok man är att chansa. Men nu ville ju säljaren ha pengar till sommaren så då är ju inte kaplans ett alternativ ändå. Kaplans kan ju vara aktuellt ur ett värdeperspektiv dock.
 
Topp