• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Submariner stulen vid knivrån i Stockholm, Stureplan 24/2.

Klimatet hårdnar i samhället och asen skyr verkligen inga som helst medel.
Var rädda om er därute

SjuktJag vågar inte bära dyrare klockor till vardags längre. Och de få gånger jag gör det gömmer jag den under skjortan. Sjukt att det ska behöva vara såhär.

Så länge jag kan minnas har Stureplan med omnejd varit ett riktigt rövhål nattetid. Vi som är gamla nog minns att stora delar av city, främst södra Norrmalm präglades av rån, misshandel och upplopp under mitten av 80talet.
Jag är inte helt säker på att det är värre idag.

SjuktJag vågar inte bära dyrare klockor till vardags längre. Och de få gånger jag gör det gömmer jag den under skjortan. Sjukt att det ska behöva vara såhär.
Känner igen det där, varit nära många gånger att köpa något dyrare men känner att det inte riktigt ät värt den risken:(

Alltid lika tråkigt att höra sånt här.

Att de har sett klockan inne på någon krog är nog sannolikt (som TS skriver). De har antagligen lämnat stället samtidigt (eller i nära anslutning) som brottsoffret för att följa efter honom. Då kommer kameraövervakningen vara till hjälp för att lösa brottet.

Mindre sannolikt - De har haft koll på personen och ringt kumpaner som väntade utanför när han lämnade stället genom att ge signalement på brottsoffret. Detta blir svårare att lösa.

Att de så beslutsamt riktade in sig på just klockan utan att ta plånbok etc gör att jag är säker på att planeringen hänt inomhus då klockan exponerats, det gör den inte under vinterkläderna.

Tillbaka
Topp