• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

En fråga till er alla, jag blev inte mycket imponerad av Lumen i min 114060, det är betydligt bättre Lumen på min Seamaster och Speedy , nån mer som upplever det problemet?
En annan sak är att logon på kronan är inte linjerad med boetten ska de vara så? (på min 90tals Air-King är den exakt linjerad med boetten).
Lumen är ju bra. Lyser hela natten o behöver ej mkt laddning. Speedy är ju typ sämst i klassen så detta låter ju märkligt :). Vistas ute i dagsljus o jämför. Knäpp lite bilder oxå

En fråga till er alla, jag blev inte mycket imponerad av Lumen i min 114060, det är betydligt bättre Lumen på min Seamaster och Speedy , nån mer som upplever det problemet?
En annan sak är att logon på kronan är inte linjerad med boetten ska de vara så? (på min 90tals Air-King är den exakt linjerad med boetten).
Ja och ja. Lumen är helt OK direkt efter exponering, inget jämfört med GS dock. Centrering av kronan varierar från klocka till klocka.

Lumen ska vara så dålig. Tyvärr. Den lyser skarpt i någon halvtimme.
Logon på kronan brukar inte linjeras med boetten.

Lumen är ju bra. Lyser hela natten o behöver ej mkt laddning. Speedy är ju typ sämst i klassen så detta låter ju märkligt :). Vistas ute i dagsljus o jämför. Knäpp lite bilder oxå
Bilder kommer :), om Speedyn är sämts i klassen så ligget då inte nya subben långt efter...jag använder dem "normalt" både med o utan täckning över tavlan med skjortärmar jackor o dyligt...utan att "jaga" ljus åt tavlan.

75B8B929-48D2-4A8B-9924-B07DE8BC8368.jpeg
1021, finns det ngt värre än väntrum på sjukan....

Bilder kommer :), om Speedyn är sämts i klassen så ligget då inte nya subben långt efter...jag använder dem "normalt" både med o utan täckning över tavlan med skjortärmar jackor o dyligt...utan att "jaga" ljus åt tavlan.
Det är ingen ficklampa utan tillräckligt bra för att kunna läsa av tiden i mörker. Men visst det finns ju andra som är bättre på just lume. Har själv aldrig upplevt något problem eller så med lume på någon av de subbar jag haft

Jag är inte heller särskilt imponerad av lumen på mina Rolexar (SD-C, Sub-C och OP), men den går ju alldeles utmärkt att läsa av hela natten ifall man använt klockan på normalt sätt.
"Kronan på kronan" hamnar där den hamnar. Här handlar det om tur och träff ifall man tycker det är viktigt att den ska sitta på ett särskilt sätt när kronan är fullt inskruvad. Jag har haft tur då kronan två av mina Rollar pekar rakt upp fullt inskruvad och på den tredje pekar Den 90 grader åt höger (klockan tre alltså), vilket för mig känns som det bästa alternativet efter rakt upp.

Min dykarförlängning har börjat bli lite lös på min 16610 från 1999. Varje gång jag tar av mig klockan åker förlängningen upp. Någon man kan fixa själv eller är det in på service som gäller? Den klickar inte i hålen längre när man fäller in den.

Hej!

Jag är sugen på att köpa en Submariner. Vet nån om det finns några rykten om nån ny version av den? Kanske till bazelworld i år?

Vad är ett rimligt pris att ge för en sån klocka hos en svensk AD idag?

Tack på förhand

Tillbaka
Topp