Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, kör du med originalspännet på gummit?Det är väldigt bekvämt och snyggt. Kanske lite dyrt, köpte mitt från nymans för blyga 2500kr. Men ja i slutändan är det värt enligt mig.
Jag ser vad du menar. Banhornen ser nästan ännu fetare ut med det på.Jag tycker att gummi framhäver de stora bandhornen på 114060. Något som jag inte uppskattade. Här är en bild på när jag var med rubberb på maxicase:
![]()
Okej, kör du med originalspännet på gummit?
Jag ser vad du menar. Banhornen ser nästan ännu fetare ut med det på.
He he,suger bara på karamellen lite. Är ju en speciell känsla att få "nöta in" en ny klocka.Grattis! Men ryck plåstret så du får känslan av att våga använda den.. den tål det![]()
Därför köper jag bara begagnat, då slipper man ångestenHe he,suger bara på karameller lite. Är ju en speciell känsla att få "nöta in" en ny klocka.
Första repan brukar ju vara värst.
Se det som en ynnest iställetDärför köper jag bara begagnat, då slipper man ångesten![]()
Att förena nöja med nöje är ett koncept som jag tycker om varpå en semester och klockinköp klingar bra i mina öron. I dagsläget står jag uppskriven för en klocka och väntar på samtalet, en väntan som inte är jättespännande. Av den anledningen tittar jag nu på weekend-alternativ och vill komma i kontakt med återförsäljare utomlands. Häri ligger också min fråga, är det ovanligt att återförsäljare skriver ut sin email-adress på hemsidan?
Ni kan väl åtmistone pinga en med anledning (som tidigare) när ni raderar inlägg. @hook
Förmodar att det inte var topic nog att påpeka var man ska annonsera sina submariners, eller vad var anledningen?
Årtal på den?
86/87Årtal på den?
Den är nog mer cremevit än gul
Nya boetten på 116610. Jämför med gamla 16610 till vänster, så ser man skillnaderna. 116610 är mycket biffigare osv.Hej!
Vad innebär Maxicase? Finns det olika storlekar på caset till 6-siffrig sub?
Maxicase är med andra ord enda valet på en 6-siffrig Sub?Nya boetten på 116610. Jämför med gamla 16610 till vänster, så ser man skillnaderna. 116610 är mycket biffigare osv.
https://www.bernardwatch.com/blog/rolex-submariner-116610-vs-16610-comparison/
![]()
Maxicase är med andra ord enda valet på en 6-siffrig Sub?
Maxicase är med andra ord enda valet på en 6-siffrig Sub?
Tack för bra input. Jag tycker helt klart att den 6-siffriga ser bäst ut, jag gillar "blockigheten"Jag vande mig väldigt fort vid Maxicase. Har haft en femsiffrig sub och tyckte att den sexsiffriga var för kantig och blockig åtminstone på bild. Men på handleden känns maxicase helt ok! Men vill du ha friheten att använda natoband, gummiband osv subben och vill att den ska se bra ut ska du nog välja den femsiffriga.
Det är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.Tack för bra input. Jag tycker helt klart att den 6-siffriga ser bäst ut, jag gillar "blockigheten"![]()
Det är ju en smaksak. Jag upplever att det anses vara lite fult att gilla maxicase i klocknördskretsar.
Men det är ju du och ingen annan som ska bära klockan!
Jag har bara testat maxicase en gång, men oj! vad bra och skönt den satt på handleden!