Exakt den kan aldrig vridas medsols, det var det jag skrev!Jo, min går bara att vrida motsols
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt den kan aldrig vridas medsols, det var det jag skrev!Jo, min går bara att vrida motsols
Vi hade rum på Holiday Inn bland "High Rise" hotellen, utan all inclusive, vilket var en stor tabbe!! Maten va sjukt dyr på hela Aruba. Fan va nice, ja jag kommer lätt åka dit igen, världens finaste stränder enligt migNajs!
Där var jag för två år sen. Dock utan sub
Var bor ni? Vi körde en veckas all inklusive på Aruba följt av en veckans all exclusive () på Curaçao. Rekommenderas!
Mao så har min pajat.. :-(Så är det väl inte på en ny keramisk sub? Den går väl aldrig att vrida medsols?
Det verkar vara en återkommande historia... Synd, den är annars väldigt stilren!Exakt samma historia för mig!
Går den att vrida åt båda håll är något knas tyvärr!Mao så har min pajat.. :-(
Den är så vansinnigt snygg! Hoppas på att jag någon gång får ha en sådan i min samling...Gårdagens klockval...
![]()
Mycket vacker i mina ögonGårdagens klockval...
![]()
Jo, min går bara att vrida motsols
Exakt den kan aldrig vridas medsols, det var det jag skrev!![]()
Håller inte medDet heter moturs och medurs och inget annat!!!
Det där begreppet med solen är väldigt luddigt och missvisande.
Edit: dessutom är vi på ett klockforum, klart man nämner det som motURs och medURs?
verkar ju inte varit något problem att förstå, så vad är problemet?Det heter moturs och medurs och inget annat!!!
Det där begreppet med solen är väldigt luddigt och missvisande.
Edit: dessutom är vi på ett klockforum, klart man nämner det som motURs och medURs?
Hur vet du vart jag är?verkar ju inte varit något problem att förstå, så vad är problemet?
Edit: Vi är dessutom på norra halvklotet så då är motsols samma riktning som moturs om det nu är viktigt.
Då vi är på ett svenskt klockforum så känns inte det antagandet så konstigt att göra och även om du befinner dig på en annan plats kanske man ska utgå från svenska förhållanden!Hur vet du vart jag är?
Kul nato! Matchar bra mot vintage.Borde starta en tråd som heter "Den stora OT/tjafs-tråden"..
Tillbaka till ämnet!
![]()
14060 spöket!
Jag ställde mig på kö i mitten av dec hos Krons och fortfarande inget svar där ifrån. Ringde samtidigt till Engströms i Jönköping och hämtade klockan för 3 veckor sedan! (Mycket bra servis och jättetrevlig personal!1-2 månader på Krons fick jag besked om.
Grattis till både klockan och 30-årsdagen!Joinade Submariner-klubben idag! Tidig 30-årspresent.. Ursäkta mina dåliga fotoskills...![]()
![]()
Tack! Fyller ju 30 först i maj... men det är väl bara detaljerGrattis till både klockan och 30-årsdagen!