Runt 55' brukar de väl ligga på vad jag har sett.Vad får man betala för en 114060 i bra skick och fullset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Runt 55' brukar de väl ligga på vad jag har sett.Vad får man betala för en 114060 i bra skick och fullset?
Tack för snabbt svar
Vad är det för skillnad på föregångaren 14060M och 114060? Och vad betingar en 14060M?
Vad ligger 116610ln i? Hur brukar det vara står sig med datum bättre i pris allmänt?
Ja det är juh det. Lutar mot utan datum just nu iallafall. Är lite emot förstoringen men man kanske ändra sig.
Eller så gör man så här ....Ja det är juh det. Lutar mot utan datum just nu iallafall. Är lite emot förstoringen men man kanske ändra sig.
Exakt samma historia för mig!Jag ägde en 114060 en kortare period men fann mig konstant letandes efter datumet.. Så jag bytte ganska snabbt...
Japp, det är ju en dykarklocka. Det finns iofs dykare där det går att rotera åt båda hållen, men då brukar det finnas en annan mekanism för att låsa glasringen.116610 bezel är väl enbart roterbar åt ett håll eller hur?
Min går åt båda hållen..116610 bezel är väl enbart roterbar åt ett håll eller hur?
Min går också åt båda hållen.Min går åt båda hållen..![]()
Känns likadant åt båda håll på min.Jag blev orolig igår för det är ingen som skrivit om det när man googlar.
Känns era också lite småsega om man vrider åt "fel" håll och sen tillbaka? Min första tanke var såklart att den gått sönder, man blir ju lätt lite nojig.![]()
Jaha, det är ju en helt annan sak.Känns likadant åt båda håll på min.
Kan tillägga att jag har en 1680 där ringen ska gå att vrida åt båda hållen.![]()
Har aldrig testat en sexsiffrig sub som går att rotera åt båda håll!Jaha, det är ju en helt annan sak.
Någon med sexsiffrig Sub som upplevt samma som mig? Min har stämplat cert från 2016 så det är ju ingen gammal sak direkt.
Min är dock trasig, 116610.Min går också åt båda hållen.![]()
Du måste trycka ringen ner innan du snurrar den vänster eller höger . Det är lätt att smuts samlas . Går det inte lite lättare nu när du trycker den , så borde du ta av den ock rensa , ock trycka den tillbakaJag blev orolig igår för det är ingen som skrivit om det när man googlar.
Känns era också lite småsega om man vrider åt "fel" håll och sen tillbaka? Min första tanke var såklart att den gått sönder, man blir ju lätt lite nojig.![]()
Det visste jag inte, att man skulle trycka ner. Men det gör ingen skillnad tyvärr. Men ska man verkligen behöva rengöra en klocka som inte ens är ett år gammal? Hur gör man ens det?Du måste trycka ringen ner innan du snurrar den vänster eller höger . Det är lätt att smuts samlas . Går det inte lite lättare nu när du trycker den , så borde du ta av den ock rensa , ock trycka den tillbaka
Najs!Jag och min Submariner i Aruba 2016.![]()
Så är det väl inte på en ny keramisk sub? Den går väl aldrig att vrida medsols?Du måste trycka ringen ner innan du snurrar den vänster eller höger . Det är lätt att smuts samlas . Går det inte lite lättare nu när du trycker den , så borde du ta av den ock rensa , ock trycka den tillbaka
De ska inte behövas om det är en ny keramisk, är bara gamla subar man ska trycka ner bezelen på!Det visste jag inte, att man skulle trycka ner. Men det gör ingen skillnad tyvärr. Men ska man verkligen behöva rengöra en klocka som inte ens är ett år gammal? Hur gör man ens det?
Jo, min går bara att vrida motsolsSå är det väl inte på en ny keramisk sub? Den går väl aldrig att vrida medsols?