• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Pre-submariner:
A8B8DF69-6311-4C48-9DA3-9F5C53F18CFF.jpeg

Well.. Boetten är en Datejust. Inte en bubbleback och inte en sub. Dock väldigt bärbar och rolig modell. Fin klocka!
Nästan en DJ-boett, precis som att DJ var en uppblåst BB med datum. Skulle säga mer sub än DJ. Förstår vad du menar dock. Evolution, och min var uppenbarligen fel väg så den floppade och dog ut.
Kom den samtidigt eller före/efter 6200, 6204, 6205?
Före vad jag har förstått. Förmodligen före BP FF med.

Läste (tror det var här på KS) i en tråd något om att maxi casen skulle försvinna på kommande Submariner.
Är det nån som Vet och kan bekräfta detta eller är det bara lösa spekulationer?

Vet du året?
..jag har haft den 5-siffriga och gillar den hårt. ..men blire 6-siffrig så vill jag Inte ha Smurf. Dock så har jag inte sett dom live face to face.. så man vet aldrig
Synd, tycker den matta tavlan är så mycket bättre. Ser mycket omodernare och prålig ut med sunburst. Vet tyvärr inte när de bytte men tillverkades inte såå länge med den matta.

tycker klockan är på tok för uppblåst! Hade det varit Steves egna hade det varit en sak, men när inte ens urtavlan är korrekt eller då det inte ens går att härleda varför det sitter en 5512-tavla i en 5513-boett får det vara för min det va´!! Det enda coola är att dom lyckades gräva upp klockan ur askan - that's it!!

Synd, tycker den matta tavlan är så mycket bättre. Ser mycket omodernare och prålig ut med sunburst. Vet tyvärr inte när de bytte men tillverkades inte såå länge med den matta.
Förstår faktiskt inte varför de mattblå inte är mer poppis. Sunburstvarianten är så ful att man nästan blir sugen på att köpa en äldre med matt.

tycker klockan är på tok för uppblåst! Hade det varit Steves egna hade det varit en sak, men när inte ens urtavlan är korrekt eller då det inte ens går att härleda varför det sitter en 5512-tavla i en 5513-boett får det vara för min det va´!! Det enda coola är att dom lyckades gräva upp klockan ur askan - that's it!!
Steve ägde ju och brukade den själv innan han gav bort den. Att den är renoverad påverkar ju givetvis värdet för en klockälskare, men faktum kvarstår:Mr Cool himself bar klockan stora delar av 70-talet.

Tillbaka
Topp