Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes.Jag är en nybörjare, men kul att kika runt bland modellerna.
Är det bara datumet som skiljer sig mellan 114060 och 116610?![]()
Seadweller är väl en variant av submariner skulle man väl kunna säga.Tack för svaret
Finns det någon annan modell på samma klocka? Lät nog lite luddigt, men hoppas du förstår vad jag menar![]()
Seadweller är väl en variant av submariner skulle man väl kunna säga.
116610LV, 116613LN/LB, 116618LN/LB, samma som 116610LN Fast andra färger samt materialJo, jag har kikat på 116600.
Men känns som att SD blev lite hög och "maffig". Jag är ju rätt tanig![]()
Kanske missförstår vad du är ute efter men har du kollat in de femsiffriga referenserna som har en mindre biffig boett?Tack för svaret
Finns det någon annan modell på samma klocka? Lät nog lite luddigt, men hoppas du förstår vad jag menar![]()
Det finns ju såklart äldre modeller som är något mindre i framtoningen, 14060. Annars har du gmt som är lik men den är ju inte en dykare.Tack för svaret
116610LV, 116613LN/LB, 116618LN/LB, samma som 116610LN Fast andra färger samt material![]()
Kanske missförstår vad du är ute efter men har du kollat in de femsiffriga referenserna som har en mindre biffig boett?
Det finns ju såklart äldre modeller som är något mindre i framtoningen, 14060. Annars har du gmt som är lik men den är ju inte en dykare.
Absolut, framförallt låset är ju milsvida bättre, keramisk bezel etc. Jag tycker att det är en nobrainer att välja 114060.Listpriset på 14060 och 114060 skiljer väl sig inte jättemycket? Och då var det ju en rad uppgraderingar på 114060?
Uppgraderade i allt utom caset. Maxi är för klossigt för min smak och taniga handleder. Men har du inga problem med maxi caset får du definitivt en bättre länk.Absolut, men så som jag förstått det så har de 6-siffriga modellerna blivit väldigt uppgraderade. Jag gillar absolut inte ändlänken på de 5-siffriga(glappet), t.ex 14060m...
Funderar på det där med att keramiskt är bättre. Det åldras ju inte. Hur kommer det se ut när klockan har ett gäng år på nacken och allt annat förhoppningsvis har fått en schysst patina medans vridringen ser ny ut?
Perfekta blandningen av trevlig patina utan att se gammalt och slitet ut?Funderar på det där med att keramiskt är bättre. Det åldras ju inte. Hur kommer det se ut när klockan har ett gäng år på nacken och allt annat förhoppningsvis har fått en schysst patina medans vridringen ser ny ut?
Sexsiffriga referenser är en styggelse!
Stod ut med min i nån månad innan den flippades, kunde inte förlika mig med den klossiga boetten.
116610 LN
![]()
16800
![]()
14060 har samma boett som 16800/1680/168000/16610/5513 etc, dock utan uppgraderingarna som 114060 har.Nu när du visar skillnaden på bilderna så tycker jag nog också att 114060 framstår som fyrkantig i boetten.
Finns det en modell utan datum som är motsvarigheten till 16800?
Och finns det modeller med samma uppgraderingar som 114060 men som inte är lika "fyrkantig" i boetten?
14060 har samma boett som 16800/1680/168000/16610/5513 etc, dock utan uppgraderingarna som 114060 har.
Vill du inte ha datum och den "slankare" boetten så är 14060 ett utmärkt val.
Tror inte det tyvärr. Enda fördelen med sexsiffriga ref är enligt mig just länken.Finns det något att göra åt ändlänken? Tycker det ser trist ut med mellanrummet till spännet.![]()
Tror inte det tyvärr. Enda fördelen med sexsiffriga ref är enligt mig just länken.
Den skulle inte passa. Och inte värt.Är det möjligt/värt att köpa en 14060 och sen försöka få fram en länk från en 114060?
nejÄr det möjligt/värt att köpa en 14060 och sen försöka få fram en länk från en 114060?
finns inget aktuellt listpris på 14060 då den slutade produceras 2011 om jag inte minns fel? Det listpriset är dock garanterat väsentlig lägre än 114060:s nuvarandeListpriset på 14060 och 114060 skiljer väl sig inte jättemycket? Och då var det ju en rad uppgraderingar på 114060?
Du får samma funktionalitet förutom microjusteringslås i en 16610T, alltså en 16610 efter 2000, såklart desto senare desto bättre skickSnyggt! Jo, jag har kikat på de också. Men Blått/Guld, Guld, Svart/Guld... det blir för "stek" för mig hahaMin övriga image klarar inte av att bära upp något sådant
Absolut, men så som jag förstått det så har de 6-siffriga modellerna blivit väldigt uppgraderade. Jag gillar absolut inte ändlänken på de 5-siffriga(glappet), t.ex 14060m...
finns inget aktuellt listpris på 14060 då den slutade produceras 2011 om jag inte minns fel? Det listpriset är dock garanterat väsentlig lägre än 114060:s nuvarande
listpris på 114060 är väl ung 68k eller menar du marknadspris? Instämmer att det ska kännas rätt om man slantar upp dock.Läste i någon tråd från förr att det senaste listpriset var 48k innan den togs bort.
Kikade lite på C24 nu och det skiljer väl sig 8-10k mellan modellerna, värt?
Som sagt, enda som stör mig egentligen är länken... kanske inte värt 10k upp för att ordna, men samtidigt så vill man inte investera 42-45k i något man stör sig på
Du får samma funktionalitet förutom microjusteringslås i en 16610T, alltså en 16610 efter 2000, såklart desto senare desto bättre skick