• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Om det är värt 10-15k över en utan papper?

Nu framgår inte hur gammal arvtagaren eller du är men det borde väl vara en no brainer att köpa en opolerad full-set om det rör sig om ett halvt sekels spekulation innan arvskiftet blir aktuellt.

10-15k är ingen en deal-breaker när du dessutom kommer ha 25-50k i bara servicekostnader för perioden.
 
Senast ändrad:

cagr

Breitling
Söker man att investera pengar är företag en bättre idé än klockor, dessa genererar utöver(i de flesta fall) sina tillgångar ofta ett positivt kassaflöde till sina ägare.

Tycker man att risken är för hög att äga företag är skog enligt mig en bra och relativt "idiotsäker" investering. Marken skogen står på blir över tid mer värdefull samtidigt som skogen växer och kan avverkas. Det finns dessutom många skogsföretag på vår svenska börs vilka är lågt värderade relativt sina tillgångar, äger man något av dessa behöver man dessutom inte bekymra sig om skatteplanering vilket kan vara rätt meckigt om man äger skog som privatperson.
 
Senast ändrad:

DrFlex

Cartier
När jag på senare tid läst i denna tråd undrar jag om verkligen är på ett forum för klockor jag surfat in på!?!?
Bara snack om investering, värdestegringar och priser....
Otroligt tråkigt tycker jag!

Här kommer en bild för att stanna på ämnet istället!
Min ögonsten och gral som jag fullständigt skiter i om den tappar halva värdet då jag inte har några som helst planer på att sälja den.
1B82571F-C7F7-47BD-9EEE-D34CBC358D85.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
När jag på senare tid läst i denna tråd undrar jag om verkligen är på ett forum för klockor jag surfat in på!?!?
Bara snack om investering, värdestegringar och priser....
Otroligt tråkigt tycker jag!

Här kommer en bild för att stanna på ämnet istället!
Min ögonsten och gral som jag fullständigt skiter i om den tappar halva värdet då jag inte har några som helst planer på att sälja den.
1B82571F-C7F7-47BD-9EEE-D34CBC358D85.jpeg

Riktigt tröttsamt med alla nyreggade medlemmar som ska köpa sin första klocka, där den första frågan brukar vara om den kommer att behålla sitt värde.

Köp fonder istället.

4DD192FC-9992-4353-8F06-8CCE2A9332A0.jpeg
 

Grabbenvetvad

Omega
2-Faktor
Funderar på att köpa ett everest band till mig Sub.
En blå provade med detta svarta.
En liten fråga tar klockan stryk av att sätta dit ett Rubber B/Evrest band.
Enligt Nymans så sliter det på klockan.
IMG_20190818_180509.jpg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Funderar på att köpa ett everest band till mig Sub.
En blå provade med detta svarta.
En liten fråga tar klockan stryk av att sätta dit ett Rubber B/Evrest band.
Enligt Nymans så sliter det på klockan.
IMG_20190818_180509.jpg
Det går helt fint å sette både RubberB og Everest på en sub. Det er ikke noe problem at det sliter på klokken. Tross alt et gummiband mot en stålboet :)
 

Urarta

Cartier
Funderar på att köpa ett everest band till mig Sub.
En blå provade med detta svarta.
En liten fråga tar klockan stryk av att sätta dit ett Rubber B/Evrest band.
Enligt Nymans så sliter det på klockan.
IMG_20190818_180509.jpg
De konstiga är att gummi sliter mot stål. Men då ska de ju också röras mot varann heeeela tiden i flera år för att det ska märkas. Så du kan nog vara rätt lugn :)
 
Topp