• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Beater
23BD190A-0B5D-4671-8A67-B6E4A005C2A5.jpeg

Finfint!
Kontrar med

116610LN aka Svartlist(ad)..

F1B9ED8D-3916-4732-9096-1E7CFE40B985.jpeg
 

Robbie

Omega
Tjena!
Är på jakt efter en sub och har ringt, besökt butiker, mailat etc sen oktober 2018. (Jag vet att det är stora problem att få tag på)

Men - Vad händer?
Vissa AD säger, 1 år cirka, vissa säger 3 år, vissa säger vi har ingen intresselista, vissa säger att vi har intresselista med köplats och dom hör av sig när det är ens "tur i kön", vissa säger att dom prioriterar köphistorik som nedan.

Fick detta svar senast idag av en Svensk Rolex AD.

"Dessvärre har modellen i fråga, till följd av en väldigt hög efterfrågan och låga levererade kvantiteter blivit väldigt svår att få tag på. Som följd av detta upprättades en intresselista för att hantera förfrågningar, denna har vi dock med hänsyn till förväntad väntetid fått stänga. Kunder med god köphistorik prioriteras.


Vi i personalen beklagar eventuella problem som detta kan orsaka er som kund, och ställer mer än gärna upp på att antingen via mejl, telefon eller i butik hjälpa er hitta en annan modell som kan passa."
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tjena!
Är på jakt efter en sub och har ringt, besökt butiker, mailat etc sen oktober 2018. (Jag vet att det är stora problem att få tag på)

Men - Vad händer?
Vissa AD säger, 1 år cirka, vissa säger 3 år, vissa säger vi har ingen intresselista, vissa säger att vi har intresselista med köplats och dom hör av sig när det är ens "tur i kön", vissa säger att dom prioriterar köphistorik som nedan.

Fick detta svar senast idag av en Svensk Rolex AD.

"Dessvärre har modellen i fråga, till följd av en väldigt hög efterfrågan och låga levererade kvantiteter blivit väldigt svår att få tag på. Som följd av detta upprättades en intresselista för att hantera förfrågningar, denna har vi dock med hänsyn till förväntad väntetid fått stänga. Kunder med god köphistorik prioriteras.


Vi i personalen beklagar eventuella problem som detta kan orsaka er som kund, och ställer mer än gärna upp på att antingen via mejl, telefon eller i butik hjälpa er hitta en annan modell som kan passa."
Varför köper du inte en på klocksnack eller chrono24? Eller hos gråhandlare?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tjena!
Är på jakt efter en sub och har ringt, besökt butiker, mailat etc sen oktober 2018. (Jag vet att det är stora problem att få tag på)

Men - Vad händer?
Vissa AD säger, 1 år cirka, vissa säger 3 år, vissa säger vi har ingen intresselista, vissa säger att vi har intresselista med köplats och dom hör av sig när det är ens "tur i kön", vissa säger att dom prioriterar köphistorik som nedan.

Fick detta svar senast idag av en Svensk Rolex AD.

"Dessvärre har modellen i fråga, till följd av en väldigt hög efterfrågan och låga levererade kvantiteter blivit väldigt svår att få tag på. Som följd av detta upprättades en intresselista för att hantera förfrågningar, denna har vi dock med hänsyn till förväntad väntetid fått stänga. Kunder med god köphistorik prioriteras.


Vi i personalen beklagar eventuella problem som detta kan orsaka er som kund, och ställer mer än gärna upp på att antingen via mejl, telefon eller i butik hjälpa er hitta en annan modell som kan passa."
Vilken Sub?
 

Robbie

Omega
I mitt huvud är det helt skevt vad Rolex sysslar med, fattar att dom vill hypa, men jag menar det kan inte blivit sånt tryck på ett år så att dom i princip inte hinner tillverka och leverera ut så otroligt extremt mycket mindre. Samt irriterande när AD leker ovetandes om vad som händer och ger en 58 olika svar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
I mitt huvud är det helt skevt vad Rolex sysslar med, fattar att dom vill hypa, men jag menar det kan inte blivit sånt tryck på ett år så att dom i princip inte hinner tillverka och leverera ut så otroligt extremt mycket mindre. Samt irriterande när AD leker ovetandes om vad som händer och ger en 58 olika svar.
Läst att det tar ett år att färdigställa en Rolex, så det är svårt att komma i kapp, om man nu vill komma i kapp.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En stål med date. Hmm, för jag vill ha en helt ny, samt precis som @Widowmaker nämnde att man vill inte betala över 30+k listpris för en som får tag på ny och säljer för att tjäna $$$
I mitt huvud är det helt skevt vad Rolex sysslar med, fattar att dom vill hypa, men jag menar det kan inte blivit sånt tryck på ett år så att dom i princip inte hinner tillverka och leverera ut så otroligt extremt mycket mindre. Samt irriterande när AD leker ovetandes om vad som händer och ger en 58 olika svar.
:(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
I mitt huvud är det helt skevt vad Rolex sysslar med, fattar att dom vill hypa, men jag menar det kan inte blivit sånt tryck på ett år så att dom i princip inte hinner tillverka och leverera ut så otroligt extremt mycket mindre. Samt irriterande när AD leker ovetandes om vad som händer och ger en 58 olika svar.
Finns väl typ ingen som vet vad som händer? Personligen gissar jag på att de inte hinner med efterfrågan på sportrolex.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Korkad fråga antagligen får du ett korkat svar som du förtjänar.
Vaniljglass strikes again.
Högst relevant fråga, då det inte är något fel på utbudet?

Folk köper ju begagnade klockor med vetskapen om att värdet kan fluktuera, så jag ser inte varför man inte skulle kunna köpa en Submariner (eller vad det nu var) till marknadspris?
Varför måste det ingå en direkt värdeökning på ett femsiffrigt belopp när man köper Rolex?

För övrigt så är det otroligt hur kränkt du verkar vara. Sätt mig på ignore?
 
Topp