• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

Den sista referensen av den klassiska submarinern - 14060M Two-liner, flat four (om man ska vara riktigt nördig);)
IMG_E0957.JPG
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Efter många år är jag nu alltså med i Sub-klubben...
Känns faktiskt riktigt kul - den är nätt och fin med sina 41 mm.
Nu får jag väl börja jobba mig bakåt i tiden ;-)
D5E8DAE8-5D6E-4B9B-95A6-C28D18BE443B.jpeg
Stort grattis!

Edit. Ganska sjukt att man säger grattis när någon köpt en klocka. "Stort grattis, du har precis köpt en klocka i stål för 100k" 😄
 
Stort grattis!

Edit. Ganska sjukt att man säger grattis när någon köpt en klocka. "Stort grattis, du har precis köpt en klocka i stål för 100k" 😄
hmm - Det ligger något i det Du säger... men jag får mer glädje av pengarna på armen än på ett trött bankkonto - och om apokalypsen kommer har jag i alla fall en stabil pjäs som kanske ger mig en plats på den sista rymdfärjan från jorden... eller så ;-)
Men visst är världen bra knasig...
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
hmm - Det ligger något i det Du säger... men jag får mer glädje av pengarna på armen än på ett trött bankkonto - och om apokalypsen kommer har jag i alla fall en stabil pjäs som kanske ger mig en plats på den sista rymdfärjan från jorden... eller så ;-)
Men visst är världen bra knasig...
Haha! Jag tänker likadant men lite roligt är det. Riktigt roligt att du fick tag på en. 👍🏼🚀
 
Så där ja, nu har en av mina grailwatches kunnat bockats av från min lista. Och är nu medlem i klubben. Submariner 14060M Two-liner. Submariner är klockornas Porsche 911. En odödlig design. Klart den mest estetiska klocka som någonsin skapats. Jag har rankat den högst av alla klockor så länge jag kommer ihåg. Man kan fråga sig varför? Jag har försökt stilla min hunger av denna estetik med hjälp av Tudor Black Bay 58 blå och svart, Tudor 79190 submariner, men dessa har inte fått mitt mig att längta mindre efter en klassisk submariner. Före maxicase och ökad diameter. Det är inge fel på dessa senare submariners men de faller mig inte i smaken på samma vis. Nästa grail, en 5513 med målad tavla, det är den logiska förlängningen av min smak.
IMG_0146.JPG
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Så där ja, nu har en av mina grailwatches kunnat bockats av från min lista. Och är nu medlem i klubben. Submariner 14060M Two-liner. Submariner är klockornas Porsche 911. En odödlig design. Klart den mest estetiska klocka som någonsin skapats. Rent estetiskt en arvtagare till 5513, men med lite mer moderna drag som gör den lite mer stryktålig. Jag har rankat den högst av alla klockor så länge jag kommer ihåg. Man kan fråga sig varför? Jag har försökt stilla min hunger av denna estetik med hjälp av Tudor Black Bay 58 blå och svart, Tudor 79190 submariner, men dessa har inte fått mitt mig att längta mindre efter en klassisk submariner. Före maxicase och ökad diameter. Det är inge fel på dessa senare submariners men de faller mig inte i smaken på samma vis. Nästa grail, en 5513 med målad tavla, det är den logiska förlängningen av min smak.
IMG_0146.JPG
Stort grattis till en grym klocka!
 

Nazular

Cartier
2-Faktor
Jag älskar subben. Det är antingen den eller explorer 1 som blir min första lyxklocka till 30årsdagen. Upplever ni något stigma rörande subben och bör man gå på något mer under radaren? Eller är det onödigt när man ändå är uppe i summorna att "nöja" sig med en explorer?
 
Senast ändrad:
Jag älskar subben och det är antingen den eller explorer 1 som blir min första lyxklocka till 30årsdagen. Upplever ni något stigma rörande subben och bör man gå på något mer under radaren? Eller är det onödigt när man ändå är uppe i summorna att "nöja" sig med en explorer?
Många har submariner, men det ger den ingen stigma, gillar man den så ska man köpa den och inte för att ha något som går under radarn. Men om man gillar den som går under radarn mer än en submariner då ska man köpa den klockan istället. Följ inte andras smak. Följd din egen till 100 procent. Då blir det alltid rät.
 
Många har submariner, men det ger den ingen stigma, gillar man den så ska man köpa den och inte för att ha något som går under radarn. Men om man gillar den som går under radarn mer än en submariner då ska man köpa den klockan istället. Följ inte andras smak. Följd din egen till 100 procent. Då blir det alltid rät.
Riktigt rätt - köp med hjärtat!
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag älskar subben. Det är antingen den eller explorer 1 som blir min första lyxklocka till 30årsdagen. Upplever ni något stigma rörande subben och bör man gå på något mer under radaren? Eller är det onödigt när man ändå är uppe i summorna att "nöja" sig med en explorer?
Jag har aldrig haft någon som lagt märke till min sub :)
 

xgutless

Omega
Om man ska köpa en sub No date, vilken referens ska man gå på? ☺️ Gillar inte 114060 eller 124060. Men hålla sig i pris runt 80-100k
 
Topp