• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

KenKun

Patek
2-Faktor
Blev inte så mycket användning av den sista året så valde att likvidera för andra inköp (ej klockor). Dock synd nu när de har slutat tillverka eftersom mitt namn stod på certet. Vad fick dig att sälja din? :)
Förstår. Kanske lika bra då...

Jag var inne i en Daytona och ädelmetall period. Insåg senare att det var dumt, eftersom det kan vara trevligt med stål och att grönt är en av min tjejens favoritfärger 😬
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hoppas att ni får en riktigt bra fredag!
20210115_071907-01-01.jpeg

Tog denna tidigare idag men hann inte posta.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag kör med rubber b, hade först prövat bandet från @Feskarn innan du beställer ett från rubber b.

Värt att nämna.
Jag hade problem med mitt rubber b, jag fick aldrig båda stiften att "klick" det var alltid en sida som klickade in men inte andra. Jag tog kontakt med rubber b och enligt dem så fick jag rätt band för min klocka... Anledningen att jag köpte direkt från dem är att det står på sidan att 14060 kräver "speciellt" band och jag ville inte köpa "fel" band begagnat.

Dem var trevliga och erbjöd retur, men då jag inte orkade skicka tillbaka så bestämde jag mig för att jämföra bandet med ett annat jag hade som passade bra, tog en kniv och började fila ner en grej på insidan tills den blev smalare som på bandet som passade, efter 20-30min så var det klart och nu passar bandet utan några problem.

Kanske bara jag som hade otur och dem skickade fel även om dem vägrade erkänna det(?) Men allt löste sig tillslut med lite DIY
Är det skillnad på 14060m och övriga? Fick frågan om EH5 bandet från Everest passar. 14060m är inte omnämnd (dock 16610). Hittade info på rolexforums att man bör använda tunnare stift. Någon som testat/vet?

"If you were using 2.0 spring bars, try 1.8. I was sent the 2.0 by Everest for my lug-hole 14060M And I couldn’t mount the strap. The thinner spring bars did the trick"
 

johan_w

Omega
Ser väldigt fin ut! Hur är den nya lite bredare länken? Mer närvaro på armen? Den är ju lite bredare, men är den tjockare också?
Har inte hunnit känna in så mycket men den sitter riktigt skönt, känns lite tunnare men kan vara inbillning för den är bredare. Sedan har jag bara haft guld i förra generationen och kan vara annorlunda.

främst ser den mer proportionerlig mot förra generationen tycker jag.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Är det skillnad på 14060m och övriga?

......................... 14060................. 16610

Case Size ........ 39.5mm................ 39.5mm

Case inc Crown . 43.50mm..............43.60mm (difference could be possible to a higher seated tube)

Bezel Diameter... 39.5mm ...............40.00mm

Thickness.......... 12.20mm ..............12.55mm (Sub Date middle case is thicker as is the bezel)

Crystal Diameter..29mm ...................30mm

Visible Dial..........25.5mm..................26.5mm

Lugs.................Holes..................No Holes (since ~2001)

Weight ............ 127 grams .............. 135 grams

Anbefaler denne: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=112776
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Är det skillnad på 14060m och övriga? Fick frågan om EH5 bandet från Everest passar. 14060m är inte omnämnd (dock 16610). Hittade info på rolexforums att man bör använda tunnare stift. Någon som testat/vet?

"If you were using 2.0 spring bars, try 1.8. I was sent the 2.0 by Everest for my lug-hole 14060M And I couldn’t mount the strap. The thinner spring bars did the trick"
Etter det jeg vet så er det ikke samme band til 14060 som resten av modellene. RubberB har en egen referens til 14060 som de sier ikke passer de andre modellene.
 

Teobald

Breitling
Jag har ägt både 5-siffriga och 6-siffriga referensen. Den 5-siffriga är charmig (men rasslig). Dock tycker jag att den 6-siffriga är överlägsen i kvalitetskänsla på egentligen alla plan. Länken, spännet och bezeln är stora skäl till att välja en 6-siffrig, enligt mig.
Förstår! Har bara klämt och kännt på en 5-siffrig. Vår se till att få händerna på en 6-siffrig innan jag bestämmer mig. :)
 
Topp