• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SUBMARINER-Tråden

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
In my opinion: Tycker 6-siffriga är lite för blaffiga och tappat charmen. Bättre klocka sure men inte samma känsla. Mindre innerstadsmäklare 🤷‍♂️😍
Jag håller med dig till 110%. Det är lite samma sak som med bilar. Visst så är en ny Porsche 911 snabbare och mer komfortabel än än äldre men charmen med en äldre 911 är helt oslagbar. Senast jag köpte en Sub blev det en 5-siffrig. Jag har ägt både 5 och 6 siffriga tidigare men det slutar alltid för min del att jag går tillbaka till 5 siffrigt.
IMO är 5 siffrigt med SEL och lugholes oslagbart på en Sub!😍
1A124AD0-1010-4513-8B24-9662007FAA38.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Jag håller med dig till 110%. Det är lite samma sak som med bilar. Visst så är en ny Porsche 911 snabbare och mer komfortabel än än äldre men charmen med en äldre 911 är helt oslagbar. Senast jag köpte en Sub blev det en 5-siffrig. Jag har ägt både 5 och 6 siffriga tidigare men det slutar alltid för min del att jag går tillbaka till 5 siffrigt.
IMO är 5 siffrigt med SEL och lugholes oslagbart på en Sub!😍
1A124AD0-1010-4513-8B24-9662007FAA38.jpeg
IMG_2850.jpeg

Visa ord. Ett fel bara. De gör sig bättre med hallonsylt!
 

RLH

Omega
Någon som har både ”no date” och ”date” i sexsiffrig modell som kan komma med lite input kring vilken av dom man föredrar?
Gärna en bild på dom bredvid varandra, jag är i valet och kvalet om att beställa en ”no date”.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Någon som har både ”no date” och ”date” i sexsiffrig modell som kan komma med lite input kring vilken av dom man föredrar?
Gärna en bild på dom bredvid varandra, jag är i valet och kvalet om att beställa en ”no date”.
1692439562202.jpeg


Jag tycker båda är grymma så valet om du skall ha datum eller inte kanske beror på vad du har i övrigt. Personligen föredrar jag utan datum rent estetiskt medans det ibland kan vara praktiskt med datum. I mitt fall har jag många klockor med datum och tycker således att en sub utan datum kompletterar övriga klockor bra.

Nu kanske du låst in dig på nyare varianter men kolla på tvåraders 14060. Där tycker jag du har en otroligt fin klocka

Hoppas det är till någon hjälp
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
1692439562202.jpeg


Jag tycker båda är grymma så valet om du skall ha datum eller inte kanske beror på vad du har i övrigt. Personligen föredrar jag utan datum rent estetiskt medans det ibland kan vara praktiskt med datum. I mitt fall har jag många klockor med datum och tycker således att en sub utan datum kompletterar övriga klockor bra.

Nu kanske du låst in dig på nyare varianter men kolla på tvåraders 14060. Där tycker jag du har en otroligt fin klocka

Hoppas det är till någon hjälp
Jag håller med dig till 110%.
Estetiskt är en no date betydligt snyggare. Dock är datum den komplikationen jag använder mest och speciellt när jag är på jobbet. @RLH Jag hade valt en no date om datum inte är en komplikation som inte används. Är det något du använder hade jag sagt att du borde gå på en med datum.
 

JJsthlm

Omega
Jag håller med dig till 110%.
Estetiskt är en no date betydligt snyggare. Dock är datum den komplikationen jag använder mest och speciellt när jag är på jobbet. @RLH Jag hade valt en no date om datum inte är en komplikation som inte används. Är det något du använder hade jag sagt att du borde gå på en med datum.
Precis min tanke också!
Äger båda, men datum används betydligt mer då jag behöver det i mitt jobb. Den är vacker men no date är mer ”behaglig” för ögonen att vila på 😊
 
Topp