• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submariner val: 14060m eller 114060?

Rolex 14060m eller 114060?

  • 14060m - klassisker med historik som funkat i 50 år

    Röster: 25 32.5%
  • 114060 - ny och fräsch med välkomna uppdateringar (t.ex. länken)

    Röster: 52 67.5%

  • Totala väljare
    77

Pleximannen

Cartier
Jag har haft båda, skulle jag göra om valet idag så skulle det bli 14060. Om keramiska bezel hade varit lite matt istället för bling så hade sub C varit den bästa allround klocka i prisklassen.

Jag har haft 14060m och har nu en 114060, och håller med majoriteten om att den senare är vägen att gå. Visst, bezeln är lite mer blingig men tavlan känns mer balanserad med de större indexen, länken är ljusår bättre och ja... fördelarna utväger nackdelarna i mitt tycke. Jag ångrar inte uppgraderingen. Den nyare klockan känns ordentligt mycket mer kvalitativ. Ska det vara rassligt och klent så ska det vara vintage.
 

Ninen79

Audemars
Jag har haft 14060m och har nu en 114060, och håller med majoriteten om att den senare är vägen att gå. Visst, bezeln är lite mer blingig men tavlan känns mer balanserad med de större indexen, länken är ljusår bättre och ja... fördelarna utväger nackdelarna i mitt tycke. Jag ångrar inte uppgraderingen. Den nyare klockan känns ordentligt mycket mer kvalitativ. Ska det vara rassligt och klent så ska det vara vintage.
Håller med dig, enda som störde mig var egentligen bezel så pass mycket att jag sålde den och förlorade en massa pengar.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Bezeln på 114060 har mer lyster vilket i min värld gör den mer levande. Som många sagt är länken gudomlig. Tror inte du kan gå fel med en SubC.
 
Topp