• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

skyseeker

Rolex
Ja tack ☺️
24137F2E-34EF-4275-ACCB-A49C387B218F.jpeg
 

JP-Montoya

Breitling
2-Faktor
Har scrollat igenom hela tråden och dreglat åt era schyssta subar. Är själv sugen på en sub 42mm, antingen 973 eller 683.
Nu till min fråga: om man ska köpa ny, är det listpriset som gäller eller går det att förhandla?
//J.P
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har scrollat igenom hela tråden och dreglat åt era schyssta subar. Är själv sugen på en sub 42mm, antingen 973 eller 683.
Nu till min fråga: om man ska köpa ny, är det listpriset som gäller eller går det att förhandla?
//J.P

Allt är beroende på din relation till din lokala AD, dom bestämmer, dom är chefen.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Får addera ett kanske till posten ovan. Är en jävla monsterpjäs som jag är sjukt nöjd med men efter att lite spontant klippt drömbilen då tillfälle gavs. Känns det för stunden som läge att frigöra lite kapital:angel:

Trevlig helg!
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Jag och 24:an är redo för sommaren, fattas bara något badvänligt att ta på, men det ska nog snart lösa sig.

B77C7E30-6862-495F-8E32-B8717DD08F18.jpeg


(Om någon tycker att det är lite läskigt att jag köper samma klocka och sedan gör samma sorts inlägg som @Caravelle33 så är det inte ett dugg läskigt utan helt normalt, det hela handlar om att herren i fråga har bara både utmärkt smak både vad gäller klockor och vad man använder dem till 😇)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 111:a som jag valde att sälja då jag i princip aldrig använde den. Jag upplevde den som alldeles för stor för mina 16-17 cm tjocka handleder. Lurar jag mig själv om jag inbillar mig att en 389:a (som jag av en händelse blivit väldigt sugen på) skulle sitta bättre på mig? Det skiljer sig bara 2 mm mellan 389 och 111... men den kanske "upplevs" mycket mindre? Inser att jag kanske borde prova den för att få ett bra svar på detta...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
För några år sedan hade jag en 111:a som jag valde att sälja då jag i princip aldrig använde den. Jag upplevde den som alldeles för stor för mina 16-17 cm tjocka handleder. Lurar jag mig själv om jag inbillar mig att en 389:a (som jag av en händelse blivit väldigt sugen på) skulle sitta bättre på mig? Det skiljer sig bara 2 mm mellan 389 och 111... men den kanske "upplevs" mycket mindre? Inser att jag kanske borde prova den för att få ett bra svar på detta...
389 upplevs mindre med ögat då själva urtavlan är mindre, eftersom ringen runt om, skulle jag säga. Men den känns klart större (och är klart större) på handleden. Den är 18mm, och 111 är 14,5mm tjock. Vilka två mm är det du åsyftar? 111 ligger platt på handleden. Det gör inte 389.

Om du kan prova, så gör det.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
389 upplevs mindre med ögat då själva urtavlan är mindre, eftersom ringen runt om, skulle jag säga. Men den känns klart större (och är klart större) på handleden. Den är 18mm, och 111 är 14,5mm tjock. Vilka två mm är det du åsyftar? 111 ligger platt på handleden. Det gör inte 389.

Om du kan prova, så gör det.
Sorry! Jag ser nu att jag tydligen inte klarar av att titta på andra klockor medan jag skriver inlägg här. Jag menar givetvis 683 som är 42 mm. Glöm det jag skrev om 389, den är inte aktuell för mig, jag förstår att den är betydligt större. De två mm i skillnad jag menade var 111 vs. 683 (44 respektive 42 mm)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Sorry! Jag ser nu att jag tydligen inte klarar av att titta på andra klockor medan jag skriver inlägg här. Jag menar givetvis 683 som är 42 mm. Glöm det jag skrev om 389, den är inte aktuell för mig, jag förstår att den är betydligt större. De två mm i skillnad jag menade var 111 vs. 683 (44 respektive 42 mm)
:D

683 är 1,5 mm kortare i längden utöver 2mm på bredden då, och lika tjock som en 111. Den är något rundare i boettformen så den ligger inte lika platt på handleden, däremot är den ju lite kortare så om 111 stack ut utanför handleden så är den här bättre. Samtidigt så beroende på handled kan lite rundare boettform göra att den känns mindre som ett block lego, som 111. :D Och, mindre urtavla. Den kommer se mindre ut också.

Kort sagt, kör! :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
:D

683 är 1,5 mm kortare i längden utöver 2mm på bredden då, och lika tjock som en 111. Den är något rundare i boettformen så den ligger inte lika platt på handleden, däremot är den ju lite kortare så om 111 stack ut utanför handleden så är den här bättre. Samtidigt så beroende på handled kan lite rundare boettform göra att den känns mindre som ett block lego, som 111. :D Och, mindre urtavla. Den kommer se mindre ut också.

Kort sagt, kör! :)
Haha! Tack för ett superbt svar, mårt! Precis den typ av input jag behövde :) Ska kolla om Krons har nån 683 inne som man kan testa. Efter att ha kört diverse Rolex (och en och annan AP) i ett par år så lockar Panerai återigen
 

direction

Panerai
2-Faktor
Haha! Tack för ett superbt svar, mårt! Precis den typ av input jag behövde :) Ska kolla om Krons har nån 683 inne som man kan testa. Efter att ha kört diverse Rolex (och en och annan AP) i ett par år så lockar Panerai återigen
Du kommer att bli förvånad hur bra 683:an kommer att sitta på dig. Här är en på 17cm handled....Du kommer inte att kunna släppa tanken på att skaffa en efter att du har provat den. 😊
20210531_213844.jpg
20210531_213853.jpg
20210531_213921.jpg
 
Topp