• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

Oktogon

Panerai
Lite hjälp från experterna. Jag har en handled på 16,5cm, är jag då för klen för en 682? Har kört Speedy och den funkade ok...
Funkar utmärkt med 682 (har själv 16.5), bara köra! Själv kör jag 44mm Luminor och även det funkar super. Storlek är en vanesak och min speedy känns rätt liten nu :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fan va bra den är!
466D0F0C-2969-45DA-9CED-3035A7B5F938.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är det stor skillnad i känsla på nya 1024 jämfört med gamla 024? Den nya är väl lite tunnare om jag inte missminner mig?
Någon här som haft båda?
Förr kunde man få en 024 för strax över 30k men de tiderna verkar vara förbi tyvärr.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Är det stor skillnad i känsla på nya 1024 jämfört med gamla 024? Den nya är väl lite tunnare om jag inte missminner mig?
Någon här som haft båda?
Förr kunde man få en 024 för strax över 30k men de tiderna verkar vara förbi tyvärr.
Jag är ganska säker på att det är samma lika, dvs. inte tunnare. Men jag är bara ganska säker.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Är det stor skillnad i känsla på nya 1024 jämfört med gamla 024? Den nya är väl lite tunnare om jag inte missminner mig?
Någon här som haft båda?
Förr kunde man få en 024 för strax över 30k men de tiderna verkar vara förbi tyvärr.
Tror också dom är lika, den 24 som jag köpte i höstas har bytt ägare några gånger för 40-45k ca. Vill minnas att det var en av dom sista producerade 2017.
 
Men vad är skillnaden då? Kan väl inte bara vara referensen som skiljer?
PAM0024
automatic Chronometer (Cal. OP III (base ETA Valjoux 7750-P1)), date, small seconds
  • Width: 44 mm / Height: 53 mm / Thickness: 15.5 mm / Lug Width: 24 mm

PAM01024

automatic Chronometer (OP XXX), date, small seconds
  • Width: 44 mm / Height: 54 mm / Thickness: 15.6 mm / Lug Width: 24 mm
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
PAM0024
automatic Chronometer (Cal. OP III (base ETA Valjoux 7750-P1)), date, small seconds
  • Width: 44 mm / Height: 53 mm / Thickness: 15.5 mm / Lug Width: 24 mm

PAM01024

automatic Chronometer (OP XXX), date, small seconds
  • Width: 44 mm / Height: 54 mm / Thickness: 15.6 mm / Lug Width: 24 mm
Jag tror inte på att längden skulle skilja sig. Det gör ingen annan bettarini. Tjockleken däremot kan ju säkert skilja sig något, typ 0.1mm eller så, pga något annorlunda urverk. :D

Jag tror du plockat infon från BernardWatch och jag tror att de har mätt lite fel. :)
 
Topp