• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Submersible - låt oss tala om den!

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er,
En undran gällandes PAM683. Den ska ju ha Richemont verket OP XXXIV i sig, men kollar man Panerais hemsida och skrollar på sidan om 683:an så kan man få uppfattningen att det sitter en P.900 i den.
https://www.panerai.com/en/collections/watch-collection/submersible/pam00683-submersible---42mm.html
Vet ni om de har bytt verk i denna, eller är det en miss från deras sida?

Rätt säker på att det är Richemont-verket i. Det är det som gör att den klockan är tunnare än 682.
https://watchbase.com/panerai/submersible/pam00683

Det är inte ovanligt att Panerais marknadsavdelning trampar i klaveret, jag är inte på något vis chockad över detta heller.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
En Sub i Subtråden så här på kvällen...
IMG_20200415_201128_529.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag tror jag tycker det är den bästa subben. Jag är också ett fan av 1616. Egentligen skulle jag nog vilja ha BMG utan metall runt index och det vore lagom. Eller ja, extra optimalt vore ju ecru också, såklart. Jag är ju ändå Mårt.
Jag hade bara sett den på bild innan vi bestämde oss för byte men fan va jag gillar den redan, bronzon hänger löst just nu. 1616 är riktigt bra, 508 är för dig kanske med ecru väl?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har också kört denna Pam682 rätt mycket sen jag fick hem den för två veckor sedan.
Det finns bara två saker som är pyttelite negativa. 1. Vridringen sitter inte helt tight utan rör sig lite och skramlar en aning ibland. 2. Den är lite liten jämfört med PAM372. Å andra sidan sitter den så jävla bra.. Får ge det lite tid, har inga tankar på något byte än iaf :)
IMG_20200422_125246_278.jpg
IMG_20200501_144122.jpg

IMG_20200421_142504.jpg
 
Senast ändrad:

cjperry

Audemars
2-Faktor
Har också kört denna Pam682 rätt mycket sen jag fick hem den för två veckor sedan.
Det finns bara två saker som är pyttelite negativa. 1. Vridringen sitter inte helt tight utan rör sig lite och skramlar en aning ibland. 2. Den är lite liten jämfört med PAM372. Å andra sidan sitter den så jävla bra.. Får ge det lite tid, har inga tankar på något byte än iaf :)
IMG_20200422_125246_278.jpg
IMG_20200501_144122.jpg
Men klickandet från vridringen är galet bra. :)
 
Topp