• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Support your local klocklangare!

Supportade en lokal butik och köpte en beater till frun. Hon blev glad och iallfall något till butikens kassa.
IMG_5164.jpg

Blev en sväng förbi Nymans Ur i Västerås idag för köp av en Tudor Black Bay 36.
Stor eloge till Mathias Svanström i butiken för en trevlig och professionell service :)
Nu är nästa tanke att slå till på en Sinn 356 hos Erikson Urhandel men lär grunna en liten stund till på den.
B4A39B35-D67C-4E15-81C0-B855EF024541.jpeg

Verkligen snygg!
Vad är dina erfarenheter och åsikter gällande BB36an? Jag är själv väldigt sugen på 36an men med den blåa urtavlan.

Verkligen snygg!
Vad är dina erfarenheter och åsikter gällande BB36an? Jag är själv väldigt sugen på 36an men med den blåa urtavlan.
En klocka som funkar i alla vardagssituationer för min del. Clean och tidlös look. Jag hade från början ställt mig in på en blå då jag rent generellt föredrar blåa urtavlor framför svart. Men med just denna modell så gillar jag den svarta mer. Det är lite mer tryck i den svarta tavlan på något sätt.
Den blå är också snygg och det kommer givetvis ner till ren smaksak i slutänden men jag föredrar svart i det här fallet.
Men gillar du blå mer så är det helt rätt för dig :)
Har du möjlighet att besöka en AD så kan jag varmt rekommendera det så du får ett bättre intryck och kan prova. Länken funkar inte rent storleksmässigt för min handled så jag kör på läderband i nuläget.

Vill slå ett slag för Edwalls Ur I Örebro även om jag inte har någon bild på klocka och tyvärr har de ingen klocka som intresserar mig och min specifika smak. Det är dit jag går för att serva klockor, äkthetsintyg eller allt de kan göra med en redan ägd klocka.

Anrik historia så jag hoppas de överlever. Sedan har de haft upprepade problem med rån vilket gör att de numera tyvärr inte säljer lite mer exklusiva klockor. Supertrevliga människor!

http://www.edwallsur.se/Om-oss.html

Var idag och stöttande lokala klockmonglare, och köpte Casio och Bulova. Casion kommer det bli fler av och Bulovan är bara cool.

Får äntligen tillfälle att åka in till stan så att min uris kan få kika på denna mysiga Olma. Går men är ganska risig. Hoppas han får lite att göra!
IMG_20200527_222318-01.jpeg
Min första klocka, när jag var runt 10 i slutet på 70-talet, var en Olma Sport med brun(!) tavla och inte alls lika übercool som din. Ska du flippa så hör av dig.

Tillbaka
Topp