Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
BS!Jag har bott i Sumpan och det är ju inte ajk land. DIF ikonen Stefan Rehn är ju fostrad i kommunen![]()
Världens bästa Svante, ingen är som honom!!Stöttning inledd![]()
Blev en sväng förbi Nymans Ur i Västerås idag för köp av en Tudor Black Bay 36.
Stor eloge till Mathias Svanström i butiken för en trevlig och professionell service
Nu är nästa tanke att slå till på en Sinn 356 hos Erikson Urhandel men lär grunna en liten stund till på den.
![]()
En klocka som funkar i alla vardagssituationer för min del. Clean och tidlös look. Jag hade från början ställt mig in på en blå då jag rent generellt föredrar blåa urtavlor framför svart. Men med just denna modell så gillar jag den svarta mer. Det är lite mer tryck i den svarta tavlan på något sätt.Verkligen snygg!
Vad är dina erfarenheter och åsikter gällande BB36an? Jag är själv väldigt sugen på 36an men med den blåa urtavlan.
Förklaringen finns i posten ovanför.Idag har vi, @Dr Hochblume och moi, stöttat Magnussons Ur i Göteborg. Förutom klockorna även ett batteribyte på morsans Casio. Jag vet att G-shocken är helt off, pillade på den utan att ha läst manualen och på Bishops arms var det mörkt. Bulovan regerar. Bilden är också en homage till @Urkvinnan
![]()
Min första klocka, när jag var runt 10 i slutet på 70-talet, var en Olma Sport med brun(!) tavla och inte alls lika übercool som din. Ska du flippa så hör av dig.Får äntligen tillfälle att åka in till stan så att min uris kan få kika på denna mysiga Olma. Går men är ganska risig. Hoppas han får lite att göra!
![]()
Oj, en brun skinndiver, nästan så 70-tal det kan bli! Det ska jag ha i åtanke. Tror mig ha sett att @Affe har samma i trevligt skick också!Min första klocka, när jag var runt 10 i slutet på 70-talet, var en Olma Sport med brun(!) tavla och inte alls lika übercool som din. Ska du flippa så hör av dig.
Omega? Because röd kepsDax igen
![]()
Eller Triwa med keps på köpet?Omega? Because röd keps![]()
Ja, jo, varför inte!Eller Triwa med keps på köpet?
![]()
![]()
Helt rättOmega? Because röd keps![]()
Bond...James BondDax igen
![]()