• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Svårt det här med att välja ny klocka...

Ett lite mer uförligt svar Målarn

Tycker du ska ta Subben, den är fet och egentligen samma klocka som GMTn men med annan färg och den har nog looken du är ute efter...

DD 36mm är bara att glömma, den vore okej som ett kompliment till en guld GMT eller Sub men som enda guldish så skulle du nog tröttna efter 1 vecka,

Daytonan är underbar men för dressad för dig skulle jag säga...

Omegan är ingen Rolex -nuff said...

Du skulle nog kunna köpa GMTn men skulle nog kännas lite tråkigt och lite som, been there done that...

Så köp Subben pronto och samla ihop cash till Sky-Dwellern och köp den när du har råd....

Mina 2 C
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan man inte få en helguldsub med svart vridring och grön tavla så säger jag GMTn du hade innan. Sjukt fin!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Av dessa Subben, annars=)
3.jpg
 

Målarn

The Steak
Tänk såhär.... YM II i yg????

På dig blir det bara blaaaam...

Njaa, har ej riktigt fastnat för den :)!! Men storleken är nice!!

speedyn ska ha svart tavla... och visst den är ju riktigt läcker, men den kostar alldeles för mycket

Svart eller guld, båda lika fina!! Men alldeles för mycket??? Det är en fullset för 71tkr, tycker priset är Väldigt Bra :)

Du har redan kört GMT och sålde den av en anledning, precis som speedy.

Jag tror att du inte kommer vara nöjd om du skaffar något annat än en PP eller en SkyDweller!
Spara och satsa på det istället! :)

Sålde den pga en projekt jag skulle vara med i.... Så det var inget fel på klockan, därav vill jag fortfarande ha den :D
 

Målarn

The Steak
GMTn är ju helt underbar, sålde du den "bara" för att finansiera något icke klockrelaterat tror jag du kommer hitta hem med den igen. Alternativet är Subben som är en otrolig klocka det också. Tror inte på 36 mm för din del, du BÄR upp stora guldur som få andra, ta till vara på det! :)

Jaa exakt så tror jag med :), GMTn är den Vackraste moderna sportrollen tycker jag iaf :)

Den gröna GMTn var perfekt. Med det sagt tycker jag att du skall testa en DD 36 mm medan du funderar och letar större vulgoguldur. En DD 36 mm passar alla. Beach Daytonan är fet men saknar länk...

Var och Är Perfekt... Det där har jag också tänkt på, ha en DD 36mm tills vidare bara :)
Va fan Målers! Du är ju Rolex rakt igenom, inge Speedmaster och sådant trams ;) , och det är bara GULD som duger för dig, The Best For The Best :D! Och måste säga att jag håller med JakobZ att det är en GULD Yachtmaster med blå tavla som gäller för dig!

Hahah jaa Rolex Dominerar ganska så hårt!! YM har gamla låset, gillar INTE det.... :(

What you need my dear friend, it the beautiful A. Lange & Söhne Lange 1 Moonphase in rose gold.
A.-Lange-S%C3%B6hne-1815-Lange-1-Moonphase.jpg


ALS ihvertfall. :cigar:

Löjligt Fin den där men tror inte den klarar av byggmiljön så bra :p

Min käre målare, vi har ju talat om detta innan! som tidigare påpekats har du redan varit på GMT:n så det går bort, jag tycker helt klart du ska söka nya vägar och då finns det endast två alternativ kvar och vi vet ju båda vad det betyder.....Daytona116528!, tog några bilder på Bergströms Ur när jag var där sist med Daviden.

OdMHH9e.jpg



Sen har vi ju alltid esset i rockärmen om du skulle ångra dig.......:)
4KUVguE.jpg



Lycka till i ditt sökande Målarn :)

Säljer du din Sky Dweller för priset av en beggad GMT så slår jag till :D
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag hade gått på helgulds-Daytonan om jag var du. Den är liksom Målarn :)
En 1803 kommer du att tycka är för liten efter din senaste guldtacka.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ska revidera mitt tidigare inlägg.. Finns ett par stycken som jag absolut tror skulle klä din "nätta" handled ;)

16808 - Gillar hur det svarta bryter av mot guldet.. Sen har vi lite variation med bl.a. den blåa bezeln samt hel blått.. Finns som sagt lite sköna variationer att alternera bland.
18ct-submariner-m930-2.jpg

16808-serti.jpg

DSC07499_zps4c8962a9.jpg

16808bezel5.jpg


Annars är som sagt Rolex 116718 jag lobbade för tidigare riktigt fet och glider bra med grön tavla också :D
C7CE5887-FE6E-48B7-B4FE-CBA31EB32907-23730-0000028E12BAEDD9.jpg

114.jpg

IMG_20130201_222901_zps35fadf5d.jpg

20130309_101431_zps610c4454.jpg
 

Barda

Cartier
Min favorit av dessa är GMTn, men ska du testa något nytt är Subban snyggast. Daytonan faller mig inte alls i smaken faktiskt... men smaken är ju som baken...
 
Topp