ScubaKing
Guld
Vart har du hittat måtten? Eller menar du bara att det är dina önskemått på modellen?![]()
Det är vad jag verkligen skulle gilla om klockan var. Min gissning är dock att den är/kommer bli betydligt mindre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart har du hittat måtten? Eller menar du bara att det är dina önskemått på modellen?![]()
Gillar den verkligen. Får lite vibbar även från Breguet Classique. Skulle önska den var 40-42mm så den skulle passa till jeans och en skjorta/t-shirt. Lite mer sport än dress då.
Det är ett ganska stort urverk man har valt, men samma urverk används av tex Stowa och deras variant är 41mm, så alla klockor behöver inte bli sååå stora med det verket.
Är det ett bra urverk?
Jag är inte urmakare så jag har ingen egen erfarenhet, men enligt vad jag har läst mig till ska det vara ett robust och bra urverk som inte har några kända problem. Det används även på sådana där "lär-dig-skruva-med-urverks-kurser" just för att det är enkelt uppbyggt. Jag har ett par klockor med det och de har funkat bra. Varenda urmakare kan serva dem vilket också gör det billigt med underhåll.
Låter dock inte så exklusivt när du beskriver det. Resten av klockan om man läser hemsidan verkar väldigt exklusiv med massivt silver och guld detaljer o.s.v.
Sannolikt ett upp och nedvänt Unitas 6497. Ett fickursurverk ursprungligen som släpptes redan på 50-talet (om jag minns rätt) men som nu ofta används i den där typen och klockor (och av Panerai).
Användes av Panerai. Precis som att IWC kört på ETA-verk i flera modeller.
Ball klocka men rent visuellt känns det somden är upp och ned. Speciellt med kronan till vänster.
Förstår att det troligtvis är just för att man vridet ett standard verk. Men vore ballare med krona till höger och subsekund uppe.
Träffade Anton en snabbis idag. Gissa vad han hade på armen? Här på min arm dock.Har varit hos dom ett antal gånger. Var tyvärr något år sedan sist. Men då fick jag se boetten och början av urverket.
För dom som inte vet så gjorde killarna också en jubileumsklocka för Magnussons Ur.
https://www.barnebys.se/blogg/artikel/35/
Deras egna klocka har utvecklats under ett antal år men har inte fakta på vad dom gör själva och vad som köps in.
Stals tydligen en sådan vid ett event de hade. Är väl extremt limiterad som jag förstått det.Bumpar lite...
Träffade Anton en snabbis idag. Gissa vad han hade på armen? Här på min arm dock.
Kul!
![]()
Å fan. Kan inte vara särskilt lätt att kränga vidare.Stals tydligen en sådan vid ett event de hade. Är väl extremt limiterad som jag förstått det.
Ingen aning, typ en handfull gissar jag.Å fan. Kan inte vara särskilt lätt att kränga vidare.
Anton sa att detta var den första de byggde. Jag vet inte hur många det blev till slut?