• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Svensexa Prag

PANI

Basic
Håller på att planera en svensexa för Prag och skulle behöva lite tips på följande:
1. Nattklubb
2. Restaurang - behöver absolut inte vara fine dining men gärna lite finare och kan man kombinera det med lite röjig/förfest-känsla vore det toppen.
3. Allmänna barer - gärna med något coolt koncept!

Om någon vill addera andra tips för en oförglömlig svensexa är de bara skriva :)

Finns många coola ställen i Prag.
Detta är det coolaste av dom alla.
Prvni-Pivni-Tramway-Bier-Trraveller-2.jpg

Utsågs av NY-Times för några år sedan som en av världens coolaste ölhak.

OBS! Man måste ha humor och gilla öl gör att uppskatta stället.

Passar inte in alls men minns med glädje bästa burgaren i världen på Nase Maso, slakteri med "servering".

Maten är ju generellt riktigt bra där. Ni kommer att få det kanon!

Håller på att planera en svensexa för Prag och skulle behöva lite tips på följande:
1. Nattklubb
2. Restaurang - behöver absolut inte vara fine dining men gärna lite finare och kan man kombinera det med lite röjig/förfest-känsla vore det toppen.
3. Allmänna barer - gärna med något coolt koncept!

Om någon vill addera andra tips för en oförglömlig svensexa är de bara skriva :)
Finns många lockelser med Prag. Verkligen.
Och George Prime Steak är verkligen en otroligt bra köttrestaurang. Tipsat åtskilliga om den sedan jag var där och alla har varit supernöjda efter besök.
Svensexan i Prag låter perfekt och hoppas det blir riktigt lyckat. Önskar jag skulle åka på en motsvarande.
CB50D4E0-77A8-4B53-883C-8738C4CCAE1A.jpeg
35B7A80B-2E99-4249-9168-0316A5A61D78.jpeg
356AC163-EBE6-4F91-9580-0E09D825FA90.jpeg
EAE555D5-63FE-4AA3-816D-0CEFC517CF42.jpeg

Väldigt bra ställe med grym öl och riktigt Tjeckiskt käk.

Aldrig sett så många sorters öl som på detta ställe, värt ett besök.

Burgaren med så nymalet kött att det säger muuuuuu. Ölkran i väggen!

Ett måste för seriösa öldrickare. Prags bästa Urquell utan snack.
Köket kanske inte på topp fläskkorv tillredd i tveksam aluminiumpanna.
Korven går att få med rotmos, senap och grovt bröd om man vill lyxa till det.

Kanonställe för skaldjur och drinkar.

Öl och käk i toppklass.

Väldigt bra ställe med grym öl och riktigt Tjeckiskt käk.

Aldrig sett så många sorters öl som på detta ställe, värt ett besök.

Burgaren med så nymalet kött att det säger muuuuuu. Ölkran i väggen!

Ett måste för seriösa öldrickare. Prags bästa Urquell utan snack.
Köket kanske inte på topp fläskkorv tillredd i tveksam aluminiumpanna.
Korven går att få med rotmos, senap och grovt bröd om man vill lyxa till det.

Kanonställe för skaldjur och drinkar.

Öl och käk i toppklass.
Mycket bra! Tack :)

Tack! Skickade faktiskt en förfrågan till klubben tidigare idag - då vi är 17 pers så känns de som vi behöver boka något för att de ska gå smidigt.
Har du varit där nyligen?
Det var några år sen nu men stället är en institution i Prag. Min erfarenhet är att så fort man går genom portarna där så teleporteras man till filmen Baksmällan. Tips är att ha laddade telefoner för att kunna komma i kontakt dagen efter 😅 Boka bord är alltid vettigt så kör på det, undvik stå i kön och rätt trevligt med en gemensam samlingspunkt.

Det var några år sen nu men stället är en institution i Prag. Min erfarenhet är att så fort man går genom portarna där så teleporteras man till filmen Baksmällan. Tips är att ha laddade telefoner för att kunna komma i kontakt dagen efter 😅 Boka bord är alltid vettigt så kör på det, undvik stå i kön och rätt trevligt med en gemensam samlingspunkt.
haha, jävlar. Där har jag också varit, ruskigt ös kommer jag knappt ihåg.

Tack för de, låter precis som de vi söker :)

Att ingen nämnt Goldfingers än :rolleyes:

Slår även jag ett slag för George Prime Steak. Ätit där varje gång jag varit i Prag, alltid mycket bra. Är väl inte direkt röjigt, men The Captain's Table är trevligt.

Skjuta vapen är alltid kul: https://shootingrangeprague.com/
Har du någon erfarenhet av Goldfinger - en polare rekommenderade det och motiverade det med att de är väldigt fräscht och kändes inte så sunkigt.

Har tänkt avsluta kvällen där men känns ev som vi vill ha någon traditionell klubb innan (just nu Karlovy Lazne) och sedan får de som vill dra vidare dra till Goldfinger. Men är öppen för helkväll på Goldfinger om du tror det kan passa!

Har du någon erfarenhet av Goldfinger - en polare rekommenderade det och motiverade det med att de är väldigt fräscht och kändes inte så sunkigt.

Har tänkt avsluta kvällen där men känns ev som vi vill ha någon traditionell klubb innan (just nu Karlovy Lazne) och sedan får de som vill dra vidare dra till Goldfinger. Men är öppen för helkväll på Goldfinger om du tror det kan passa!
Varit där några gånger. Är väl inget superfan av sådana etablissemang, men tycker inte heller det kändes speciellt sunkigt. Fick vouchers för 4 öl när man köpte entré också vilket alltid är trevligt. :)

När jag varit på svensexa körde vi en kväll på Goldfinger och en kväll på någon annan klubb.

Varit där några gånger. Är väl inget superfan av sådana etablissemang, men tycker inte heller det kändes speciellt sunkigt. Fick vouchers för 4 öl när man köpte entré också vilket alltid är trevligt. :)

När jag varit på svensexa körde vi en kväll på Goldfinger och en kväll på någon annan klubb.
Amen toppen! Någon form av besök blir det på Goldfinger. Dock är fredagen helt bokad med annat så frågan är om man ska köra all in på Goldfinger efter middagen på lördag eller om man ska köra middag, nattklubb och sedan Goldfinger som avslutning…

Tillbaka
Topp