• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatch funderingar/värdering

Hej! Jag har köpt den här helautomatiska swatch klockan för ett tag sedan och har aldrig sett en likadan modell. Jag köpte klockan på auktion för 500kr och den är helt ny i förpackning. Boet och spännet på det Franska läderarmbandet som det står på är helt i plast och jag tror armbandet är 18mm eller mindre. Den har 23 jewels och man kan se urverket från både bak och framifrån men det står inte vad modellen heter. Hopas kunna få hjälp med vad det är för någon modell och vad den är värd. Har tittat mycket online men inte hittat och tänker kanske att det är en limited edition av något slag. Uppskattar om någon skunde hjälpa mig:)
 

Bilagor

  • IMG_1885 (1).JPG
    IMG_1885 (1).JPG
    166.2 KB · Visningar: 163
  • IMG_1886.JPG
    IMG_1886.JPG
    244.9 KB · Visningar: 165
  • IMG_1888.JPG
    IMG_1888.JPG
    213.8 KB · Visningar: 159

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu är jag inget Swatch expert, men skulle gissa på att den kan vara värd från 250 upp till 1000kr.

Nyare swatch är dessvärre inte värda många kronor, däremot så vet jag att dom tigaste modellera ( limeted ) har gått för sexsiffriga belopp!

Kolla kaplans auktioner, dom har sålt många swatchklockor genom åren! Prova och googla swatch + kaplans. I värsta fall får du gå in på deras hemsida och kolla på historiken på auktionerna som gått!
 
Senast ändrad:
Nu är jag inget Swatch expert, men skulle gissa på att den kan vara värd från 250 upp till 1000kr.

Nyare swatch är dessvärre inte värda många kronor, däremot så vet jag att dom tigaste modellera ( limeted ) har gått för sexsiffriga belopp!

Kolla kaplans auktioner, dom har sålt många swatchklockor genom åren! Prova och googla swatch + kaplans. I värsta fall får du gå in på deras hemsida och kolla på historiken på auktionerna som gått!
 
Topp