• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Mrjsander

Omega
Hittade ingen liknande tråd som enbart behandlade Swatch så jag tänkte att jag startar en.

Jag personligen tycker Swatch är kul för deras roll som tidsdokument över konst, kultur och musik genom åren. Kanske lite också för att min första klocka var en Swatch...first love.

Hoppas på mycket plast i denna tråden, så jag inleder med en Swatch Chrono från 1991 i Mint Condition på ett härligt våffelband. Påminner mig om den underbara färgskalan från tidigt 1990-tal, då man fortfarande var för ung för att oroa sig för kommande bankkriser...



 

nifag

Cartier
Jag fick i förra veckan hem en Swatch Tequila från 94. Dom är ju rätt roliga och kostar ungefär som en dålig utekväll. Även om den sällan kommer användas så gillar jag att ha den i lådan...

IMG_2662.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag är både intresserad av klockor och modern konst och har samlat på mig några klockor designade av
Sundsvallskonstnären Bengt Lindström. Min enda Swatch är Temps Zero GB166 designad av Bengt Lindström.
Dom övriga är inga Swatch utan klockor ur Lindström kollektionen, tillverkade i serier från 10 till några hundra.

Swatch Temps Zero GB166
006.JPG


Klockor ur Lindström kollektionen

Älgen
005.JPG


Vargen
002.JPG

003.JPG


Skriket
004.JPG


Solguden
004.JPG
 
Senast ändrad:

Sputniq

Panerai
Jag är både intresserad av klockor och modern konst och har samlat på mig några klockor designade av
Sundsvallskonstnären Bengt Lindström. Min enda Swatch är Temps Zero GB166 designad av Bengt Lindström.
Dom övriga är inga Swatch utan klockor ur Lindström kollektionen, tillverkade i serier från 10 till några hundra.

Swatch Temps Zero GB166
012-1.jpg


Klockor ur Lindström kollektionen
005-1.jpg

007-1.jpg

014-1.jpg

005-2.jpg

009-1.jpg

009.jpg

Dom var sjukt fräscha :)
 

larmar

Cartier
2-Faktor
Hej!

Här min Swatchsamling från 90-talet som tyvärr inte får någon handledstid alls nuförtiden...
Från höger:
1: Shaquille o'neal Swatch, från mitten på 90-talet tror jag
2: En av de första Swatch Chrono, tidigt 90-tal
3: En "klassiks" Swatch Scuba Chrono, bör vara daterad från mitten av 90-talet
4: Vivienne Westwood Swatch (fråga mig inte hur denna kom in i samlingen...)

Kul tråd för övrigt, har haft 3-4 till Swatch som tyvärr har utgått från min samling.
 

Bilagor

  • 20131107_120222 (kopia).jpg
    20131107_120222 (kopia).jpg
    222.7 KB · Visningar: 292
D

Deleted member 1265

Guest
Synd att swatch får så lätt tråkiga märken i plasten/glaset, tycker tyvärr det förtar lite av glansen med de!
 
Hittade ingen liknande tråd som enbart behandlade Swatch så jag tänkte att jag startar en.

Jag personligen tycker Swatch är kul för deras roll som tidsdokument över konst, kultur och musik genom åren. Kanske lite också för att min första klocka var en Swatch...first love.

Hoppas på mycket plast i denna tråden, så jag inleder med en Swatch Chrono från 1991 i Mint Condition på ett härligt våffelband. Påminner mig om den underbara färgskalan från tidigt 1990-tal, då man fortfarande var för ung för att oroa sig för kommande bankkriser...



Hurra för denna färgsprakande och egna tråd. Hissnande, fängslande, förfärlig och roligare än alla inlägg om Rolex tillsammans.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Forkylt

Omega
tja, har haft sjukt många swatchar men de flesta har försvunnit vid flytt mm. Det var ju lite så när de kom, slit o släng, tyvärr. Jag gillar allt med dem förutom utseendet på armbandens infästning till boetten, ser billigt ut ffa på metallklockorna. Nu har jag bara en som får åka med på jobb nr2 ibland, en rebel petrol. (lånad bild). Det finns alltid nån som lockar en lite, vi får se om det blir några fler med tiden :).
upydu3ah.jpg



Sent from my iPad using Tapatalk
 
Topp