• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Swatchtråden

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Man måste ju bjuda på ett handledsskott:
HhJeDll.jpg
 

alfons

Cartier
Fick hem denna lille rackaren igår och gillar den skarpt! Dock stötte jag på lite patrull direkt vid öppnande av paket och tänker att ni kanske kan hjälpa mig!

Klockan är ny och har legat oanvänt sedan länge. Återförsäljaren bör ha bytt batteri innan den skeppades till mig. När jag öppnade klockan så betedde sig sekundvisaren knäppt och hackade fram och tillbaka på samma ställe vilket jag varit med om när jag behövt byta batteri på en annan Swatch. När jag sedan tar på mig klockan så fungerar den fint och den håller tiden. Jag la sedan min lilla dyrgrip (!) för natten och sov... När jag vaknade stod den fortfarande och hacka kring 22.02 vilket var i anslutning med att jag la av mig klockan..

Kan det vara så att batteriet är dåligt "inskurvat" och att min handled trycker in eller har ni någon idé?

Tacksam för svar så att jag får min lille transparenta rackare att funka perfekt!
 

Bilagor

  • gz157e.jpg
    gz157e.jpg
    14.2 KB · Visningar: 46

Erik1

Patek
2-Faktor
F1F11961-7E14-458E-9AF7-824D8B538126.jpeg

En av tre har landat :) denna är 41mm, dvs den större varianten. De andra två är mindre.

Jag gillar den! Tickar lite högt. Riktigt trevligt kupat glas. Fina färger i urverket/ tavlan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
141ABF58-0E55-4298-86D5-09ADAA4B0A6B.jpeg

No 2. NOS från 1990. Konst colab med en grafisk designer jag glömt namnet på. Orginalstrapen var horribel men riktigt schysst på en vanlig grå :)
 

HenrikT

Breitling
Fick hem min Sistem51 Hodinkee Vintage 84 idag! Har haft ögonen på Sistem51 ett bra tag som en kul grej att ha, och nu när Hodinkee släppte denna med en design jag verkligen diggar och till samma pris som vilken annan Sistem51 som helst blev det ett köp till slut! :)
IMG_0826.JPG
 
Senast ändrad:

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har en sprillans ny Hodinkee sistem 51! Medela mig vid intresse. Annars kommer allmän annons ut inom snar framtid. :)
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Hittade en nypublicerad recension av en Sistem 51.
Hade vi betraktat klockan på ett annat sätt om den varit tillverkad i Kina? Hur stor är traditionens och marknadsföringens makt när vi bedömer klockor?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Panik! Just gått upp för mig att jag måste ha Hodinkees Vintage 84. Typ bums. Nån som tröttnat på sin??:angel:
 
Topp