• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    141
IMG_6342.jpeg

Jag gillar också den i sak. Klockor ska vara kul, behöver inte alltid vara så sjukt pretentiöst och om det finns en historisk koppling i det nya tycker jag det är fine med.

Däremot är ju den mänskliga reaktionen på den här typen av släpp direkt sorglig, fine om folk vill köa, men de videos som visas på alla bråk är ju bara tråkigt att se.

Jag gillar också den i sak. Klockor ska vara kul, behöver inte alltid vara så sjukt pretentiöst och om det finns en historisk koppling i det nya tycker jag det är fine med.

Däremot är ju den mänskliga reaktionen på den här typen av släpp direkt sorglig, fine om folk vill köa, men de videos som visas på alla bråk är ju bara tråkigt att se.
Ja exakt — att folk slåss om en plastbit för 3000 kr (eller mer) säger väl allt 😅

Kommer bli väldigt intressant att se hur priset utvecklas!
Är inte det ganska givet? Först försöker alla idioterna sälja för tre gånger priset sedan sjunker det till typ listpris och efter ytterligare ett tag når priset ned till det egentliga marknadsvärdet som nog blir ganska obetydligt.

Önskar dessa ”low lifes” all lycka och framgång! Med sån hängivenhet förtjänar man en belöning.

Alla klockintresserade däremot som ger sig efter dessa styggelser (moonswatch å ff inkl) önskar jag skoskav, skuren hemslagen bea, hoppad kedja på
pendlarcykeln och andra midre vardagsmotgångar.
Japp! Ingenting runt detta har med klockintresse att göra 😆

Undrar hur mycket banden kommer kosta.
Och tänk om någon köper allt när hypen fortfarande är kvar och betalar priser för en riktig bit med plast.😂😂😂😂

Enda realistiska budet jag sett är 11k från en kille jag känner på en sneakergrupp jag är med i. Han är en känd reseller i den kretsen.
inte ett dåligt bud imo.
För elva tusen kronor kan man ju köpa en riktig klocka av hög kvalitet, som dessutom inte säljs till groteskt överpris.

Men, vi har väl alla kommit till slutsatsen att många som efterfrågar dessa klockor vill hänga på den senaste modetrenden, och inte har något egentligt intresse för klockor.

Jag läste precis i The Guardian om en kille som var väldigt nöjd med att ha kommit över en Royal Pop för 2400 dollar. Det var rena fyndet för en AP, tyckte han.

Oj oj oj...

Swatch är helt OK, men inte till hysteriska överpriser.

Senast ändrad:
Pop-swatch var aldrig någon grej här så jag förstår inte riktigt konceptet om swatch ej säljer fler tillbehör. Vad är grejen med att kunna ta lös boetten om det bara kommer med EN ram att poppa in dem i och det inte finns fler att köpa till?

After market branschen verkar ju dock jobba hårt så jag tycker den verkar rätt rolig. Man kan t.ex. ha en ram hängandes i bilen som en doftgran, en som din labubu till din väska, en till din nyckelknippa och förstås ett armband.
Min fru var inne på pop swatch på 90-talet.

En grej man kan göra med den är att sätta den på kläderna. Man har alltså klockan på utsidan av plagget och ramen på insidan. Plasten i ramen fjädrar så pass att tyget kan ligga mellan, om det inte är för tjockt.

1779049702417.png

Om man vill ha en kul eller stilig Swatch kan man köpa exempelvis någon av de här:

Eller någon av de här:

De går att köpa online utan krångel för någon tusenlapp.

Men det är klart, då får man ju en Swatch, inte en Audemars Piguet, som vissa tycks uppfatta att man får med en Royal pop.

Tillbaka
Topp