• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

SwatchXAp????

Tror du det blir en Swatch/AP

• Totala väljare
    154
Köper att jag kanske inte är målgruppen men varför körde man inte ett Quartz verk i denna? Ingen som inte är klocknörd kommer orka skruva upp denna och sätta tiden varje gång för att ha den hängandes på väskan.

Undrar också hur säkert den sitter i och om den lite kan ploppa ur om man råkar svinga i den i något?

Med det sagt hade jag jobbat i vården eller med mat osv där man inte får ha saker på armen hade denna varit perfekt

Var för mig tydligt att det aldrig handlade om ett handledsur - om man läste vad Swatch skrev så blev det ännu tydligare.
"Two Swiss icons come together to reimagine a complete new way to wear time and bring future generations to the world of mechanical watches. "

Min gissning är att AP satte ner foten för ett armbandsur. De kunde absolut tänka sig att göra ett samarbete (uppenbarligen), men att sätta en AP på handleden på folk utan att det är en AP, det satte de med stor sannolikhet stopp för.

Vi nördar är i minoritet, de här kommer flyga av hyllorna.
Jag tycker denna, och de tidigare samarbetena har varit väldigt nördiga. Kul detaljer och fina detaljer. Tex månband på Speedmastern. Fifty Fathoms var väl ingen speciell detalj mer än at det är en ikon och att verket var automatiskt. Ett fickur som kombinerar Swatch egna POP och APs svintuffa gamla fickur är sjukt nördigt. Väldigt kul.

Allt detta i lekfulla färger och material. Fullträffar alla tre. Jag är imponerad av nördigheten.
1778664033995.png

Jag tycker denna, och de tidigare samarbetena har varit väldigt nördiga. Kul detaljer och fina detaljer. Tex månband på Speedmastern. Fifty Fathoms var väl ingen speciell detalj mer än at det är en ikon och att verket var automatiskt. Ett fickur som kombinerar Swatch egna POP och APs svintuffa gamla fickur är sjukt nördigt. Väldigt kul.

Allt detta i lekfulla färger och material. Fullträffar alla tre. Jag är imponerad av nördigheten.
1778664033995.png
Ja, missförstå mig inte. Jag gillar dem!
Kommer säkerligen plocka upp en om möjlighet ges. Inget jag kommer köa eller köpa till överpris för dock. 😊

Momochrome pratar lite mer om tillbehören som kommer finnas. bland annat lösa hållare i olika färger och olika längder på remmen. Även ett bordsställ/hunter liknande verkar finnas. Intressant att Swatch själva inte direkt lyft detta innan. nu finns remmarna på Swatch hemsida, 500kr/st och kommer kunna beställas online.

Tycker det ser ut som roligaste samarbetet hittils. Frågan är vad jag själv som inte bär handväska ska använda den till? Hänga passerkortet i på jobbet och ha den runt halsen?

Kommer inte dessa vara GIGANTISKA om man ska sätta de på ett armband som vissa aktörer marknadsför nu?

Udda klocka tycker jag. Blev riktigt taggad om det va nåt till armen. Nu kanske man kan ha den istället för wunderbaum.....

Var för mig tydligt att det aldrig handlade om ett handledsur - om man läste vad Swatch skrev så blev det ännu tydligare.
"Two Swiss icons come together to reimagine a complete new way to wear time and bring future generations to the world of mechanical watches. "

Min gissning är att AP satte ner foten för ett armbandsur. De kunde absolut tänka sig att göra ett samarbete (uppenbarligen), men att sätta en AP på handleden på folk utan att det är en AP, det satte de med stor sannolikhet stopp för.

Vi nördar är i minoritet, de här kommer flyga av hyllorna.
Inser att aftermarket är aftermarket men lite komiskt blir det ändå om AP strängt har satt ner foten och "satt stopp" för armbandsbärning.

Tillbaka
Topp