• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta med sig klockan på badsemester.

babanker

Panerai
Jag har aldrig varit på Mallis så jag vet inte hur det ser ut med kriminaliteten där men din kollega har ju en poäng no doubt om rånrisk. Man är lite mer utsatt där man inte är van att röra sig och det syns för drägget att man inte är en local. Jag såg ett nyhetsprogram nyligen där en kille mest troligt blev mördad för och pga sin Breitling på sin semester. Snacket hade gått om att han var dollarmiljonär i gruppen han reste med -han var inte miljonär- för att han hade en Breitling (vad jag kunde se var det en "billig" Colt) och nu är killen död.

Man ska inte underskatta att folk lägger märke till dyra klockor, handväskor och andra accessoarer och drar sina slutsatser om en pga det. Därmed inte sagt att jag skulle vara rädd för att ta med klockan till Mallis men helt ute och cyklar tycker jag inte att din kollega är. Tar du med klockan och någon främling skulle fråga om den kan du ju alltid säga att det är en kopia. Bättre att ta det säkra före det osäkra och vem bryr sig om en främling tror att du har en kopia?

Kollegorna är fan på väg till Bahamas med cykeljäveln!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ska åka ner till Mallorca nästa vecka och börjar nästan tveka på att ta med favoritklockan ner.
Den är provtryckt och glad, men en del kollegor har satt griller i huvudet på mig.
-Du kommer locka folk till att råna dig, var en kommentar.
-Kommer tappa den när du dyker, var en annan.
-Onödigt att ha "DEN" klockan när man reser...

Suck, har aldrig tvekat tidigare, men nu finns tvivel där.
Hur hade ni gjort?

Är en lugn familjeresa med barnen till Alcudia utan nattliv inplanerat.

Trams....Alcudia är som en pensionärskuvös....var där med familjen.....körde rödsub...det enda lokala snubbarna glodde på va frugans blonda hår och blomhylla....

Sluta nojja om din Breitling nu....
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Såhär såg jag ut förra året på Mallorca



JhUZqBe.jpg
 

Sond

Patek
Måste också få understryka att klockan ska med. Det måste vara en minimal risk att någon skulle få för sig att rånad dig på klockan. Skillnaden mot Sverige knappt mätbar, alltså lika "farligt" här hemma. Att du tappar den kan knappat ske enklare utomlands än hemma, alltså samma sannolikhet utomlands som i Sverige.

Sedan håller jag med Björklund om att fokus kanske snarare ska vara på barnen. Det är väl där det stora värdet finns? Och de utsätter vi ständigt för risker. Även om det moderna samhället ibland, på gränsen till vansinnet, försöker minimera dessa risker.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det tar ju 5 minuter att hitta motsvarande klocka, så kör! Fina saker är till för att användas, annars kan det ju kvitta. Hade den varit riktigt ovanlig så hade jag svarat annorlunda.

Ring ditt försäkringsbolag och kolla så försäkringen täcker. Det frågar man inte om på ett forum utan man frågar sitt bolag eftersom det kan skilja mellan bolag.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Trams....Alcudia är som en pensionärskuvös....var där med familjen.....körde rödsub...det enda lokala snubbarna glodde på va frugans blonda hår och blomhylla....

Sluta nojja om din Breitling nu....

Nu blev jag faktiskt sårad! :( Breitling?? Haha
Nej, den ska med.
Ska bara kolla med försäkringsbolaget först.. Bara för att vara på säkra sidan.
Klart det viktigaste är barnen! Vem ska annars ärva mina klockor?? ;)
 

jabla

Sarlacc
Klart den skall med, hade min GMT på under hela vår rundtur i nordöstra Indien, inklusive ett besök med vandring på egen hand i Bombay.
Dessutom hade det varit värre om man i slutet av resan blev av med kameran och minneskortet med alla bilderna. Det är oersättligt. :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Du kan vara lugn. Klart dinkan ska med. Ha en reservdinka med för säk skull. Ha det gott!


Skickas från min iPhone
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Port d'Alcudia för några år sen och med följde fruns 16610 och min 16613. Hände inte ett skit bokstavligt talat. Dock finns det jävligt många överförfriskade medelålders män med rakade huvuden, tribaler, foppatofflor och trekvartsjeans där. Avskyr kategorin sådana och deras jävla allinclusivesemestrar.
 
Sant, men det känns som en god gärning att plocka bort en från marknaden och dokumentera hur man åtgärdar problemet med kopior, kanske får resten av kopiorna att stanna utanför svenska gränsen?? ;)


Svårt att se hur det kan vara en god gärning ;) Köper du en leder det bara till att en till tillverkas (under undermåliga förhållanden) och att kopia-industrin tjänat ännu en spänn (eller mer).
 

Boris Balkan

Fark you!
Port d'Alcudia för några år sen och med följde fruns 16610 och min 16613. Hände inte ett skit bokstavligt talat. Dock finns det jävligt många överförfriskade medelålders män med rakade huvuden, tribaler, foppatofflor och trekvartsjeans där. Avskyr kategorin sådana och deras jävla allinclusivesemestrar.

Ta det dyraste hotellet så slipper du det klientelet.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ta det dyraste hotellet så slipper du det klientelet.

Aldrig, det är ett jävla generalfel! Det man gör är att man letar efter små, familjeägda hotell på mindre orter och som absolut inte någonsin har all inclusive. När jag reser vill jag ha en genuin upplevelse, inte fläska miljarder på ett dyrare hotell, vilka så gott som uteslutande bebos av nyrika ryssar i trekvartsbyxor, och som alltid har någon form av all inclusive-system.
 

Boris Balkan

Fark you!
Aldrig, det är ett jävla generalfel! Det man gör är att man letar efter små, familjeägda hotell på mindre orter och som absolut inte någonsin har all inclusive. När jag reser vill jag ha en genuin upplevelse, inte fläska miljarder på ett dyrare hotell, vilka så gott som uteslutande bebos av nyrika ryssar i trekvartsbyxor, och som alltid har någon form av all inclusive-system.

Då har vi olika upplevelser. Vilket inte är förvånande iofs.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Prylar som inte används är värdelösa, klart du ska ha med den!
Om grejer blir "för fina" för att användas kan det kännas som att grejerna äger dig, det ska vara tvärtom! (Visa ord på semestern)
 
Topp