• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag heuer monaco

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tycker bara det är extremt tråkigt att alla sådana här trådar slutar med massa förslag om DJ och AT. Känns väldigt fantasilöst med tanke på hur många olika klockmärken och modeller det finns.
Jag håller med dig i sak, samtidigt får man inte glömma att det som känns fantasilöst och trist för dig och andra gamla rävar kanske är nytt och spännande för de som är nya i klockvärlden. :)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Om det är en Monaco du vill ha så kör Monaco! personligen gillar jag den blåa kronografen eftersom det är den som förknippas med originalet. Självklart hade jag gärna givit dig rådet att köpa originalet men tyvärr kostar de skjortan...
 

Mangusta

Cartier
Monacon är fin så det är klart att du ska köpa den men använd den till vardags! Har aldrig förstått varför man skulle lägga undan det finaste (?) man har och bara använda den två gånger om året. Slit den med hälsan och bli glad flera gånger om dagen istället för två gånger om året när du tittar på din Monaco! :)
 

M.V

Breitling
Jag har den mest på originalkroko men har även köpt till gummit som funkar bra om man vill dressa ner den en aning, jeans & t-shirt typ. Enda nackdelen jag kan tänka på är att TH's viklås är obekväma men det löser man ju lätt... :)


iPhone | Tapatalk
Kan man byta armband själv? Behöver man något special verktyg?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

M.V

Breitling
Monacon är fin så det är klart att du ska köpa den men använd den till vardags! Har aldrig förstått varför man skulle lägga undan det finaste (?) man har och bara använda den två gånger om året. Slit den med hälsan och bli glad flera gånger om dagen istället för två gånger om året när du tittar på din Monaco! :)

Kommer förmodligen användas oftare än vad jag skrev, skulle vilja ha den på jobbbet, konstant.
Ksn ju dock vars en ganska dum ide iom att jag är elektriker. ..

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

GurraG

Cartier
KÖP! Monacon var min första "dyrare" klocka och den funkar nästan alltid. Visst knappast ett traditionellt kostymur men det är ju väldigt sällan man är så uppklädd. Jag slår också ett slag för en Steve Mcqueen, blå krono. På läder är en hyfsat elegant och jag kör den gärna på slitet brunt lädernato till jeans. Stållänk på just Monacon tycker jag aldrig ser bra ut...
 

M.V

Breitling
KÖP! Monacon var min första "dyrare" klocka och den funkar nästan alltid. Visst knappast ett traditionellt kostymur men det är ju väldigt sällan man är så uppklädd. Jag slår också ett slag för en Steve Mcqueen, blå krono. På läder är en hyfsat elegant och jag kör den gärna på slitet brunt lädernato till jeans. Stållänk på just Monacon tycker jag aldrig ser bra ut...

Okej var du lust att peta över en länk på en sådan Steve Mcqueen hittar inget när ja googlade... :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Okej var du lust att peta över en länk på en sådan Steve Mcqueen hittar inget när ja googlade... :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

e3utydyt.jpg
 

GurraG

Cartier
Även den är ju förjävla snygg på ren svenska...

Blått eller svart!?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk


Som du själv sa tidigare är svart kanske diskretare och enklare att bära men jag tycker att en Monaco ÄR blå.

Innan jag köpte min för 5-6 år sen var jag inne och kände på en på Klockmäster i Globen och snackade med PH (tror jag han heter) som sa att han hade en svart själv men alltid grämt sig lite på att han inte vågat köpa en blå. Så skulle jag nog också känna.
 

M.V

Breitling
Som du själv sa tidigare är svart kanske diskretare och enklare att bära men jag tycker att en Monaco ÄR blå.

Innan jag köpte min för 5-6 år sen var jag inne och kände på en på Klockmäster i Globen och snackade med PH (tror jag han heter) som sa att han hade en svart själv men alltid grämt sig lite på att han inte vågat köpa en blå. Så skulle jag nog också känna.


Okej har funderat på att åkadit, för att klämma och känna lite...

Min tanke me blå är padsar den till svart kostym, vita skjortor osv... tänker att de är mkt pengar o svart är safe men den blååå är ju också tjusig...

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

GurraG

Cartier
Okej har funderat på att åkadit, för att klämma och känna lite...

Min tanke me blå är padsar den till svart kostym, vita skjortor osv... tänker att de är mkt pengar o svart är safe men den blååå är ju också tjusig...

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk


Åk förbi och kläm lite, då får du en känsla för storlek och höjd också. Det är en rätt biffig klocka på mina smala handleder iallafall.

Jag tycker en av de stora skillnaderna mellan den svarta och den blå är att den blå "skiftar" i färg med pärlemoreffekt och den svarta blir "slätare". Sen tycker jag att den blå faktiskt passar till det mesta, framför allt med några extra armband, ett extra brunt läderband och det funkar utmärkt till brunt och blått också.

Jag ska visserligen erkänna att jag är grymt svag för klockor med blå detaljer men min Monaco tillsammans med min Tudor Heritage Chrono Blue är dom två klockor jag nästan alltid tycker funkar, till jeans, till kavaj, till kostym. Ska det verkligen vara uppklätt måste det till nå't annat men det är så sällan...
 

M.V

Breitling
Åk förbi och kläm lite, då får du en känsla för storlek och höjd också. Det är en rätt biffig klocka på mina smala handleder iallafall.

Jag tycker en av de stora skillnaderna mellan den svarta och den blå är att den blå "skiftar" i färg med pärlemoreffekt och den svarta blir "slätare". Sen tycker jag att den blå faktiskt passar till det mesta, framför allt med några extra armband, ett extra brunt läderband och det funkar utmärkt till brunt och blått också.

Jag ska visserligen erkänna att jag är grymt svag för klockor med blå detaljer men min Monaco tillsammans med min Tudor Heritage Chrono Blue är dom två klockor jag nästan alltid tycker funkar, till jeans, till kavaj, till kostym. Ska det verkligen vara uppklätt måste det till nå't annat men det är så sällan...

Får ta och göra det, hur tjocka handleder (omkrets) bör man ha för den? Armbandet hur långt är de? Har grova handleder...

Var köper du extra armband? ;)



Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

GurraG

Cartier
Får ta och göra det, hur tjocka handleder (omkrets) bör man ha för den? Armbandet hur långt är de? Har grova handleder...

Var köper du extra armband? ;)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk


Svårt att säga hur tjocka handleder man behöver ha, det är nog en smaksak. Eftersom klockan är fyrkantig bär den ju lite annorlunda än en rund.

Extra armband kan man köpa lite varstans, Monacon har 22mm mellan luggarna så det är en standardstorlek. Jag gillar eBay men såklart urmakare har också. Sen är det folk här på forumet som gör och säljer grymma band. Hade jag bott i Sverige hade det nog blivit nå't fint custom-band from Cheepo eller så.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Klart du ska köpa en Monaco!

Jag har haft en Monaco Chrono, svart. Fantastisk fin klocka, tyckte den var dressig med en allround touch, inte sportig.

Ska du ha en ska du som nämts tidigare köpa en Chrono, den utan är helt död om du vill sälja.

Jag sålde min svarta för ngt år sedan för under 13', fullset.

En blå kostar mer. 15 och uppåt.

Lycka till!

Edit: och använd ALDRIG länken. Ser för dåligt ut :)
 

M.V

Breitling
Klart du ska köpa en Monaco!

Jag har haft en Monaco Chrono, svart. Fantastisk fin klocka, tyckte den var dressig med en allround touch, inte sportig.

Ska du ha en ska du som nämts tidigare köpa en Chrono, den utan är helt död om du vill sälja.

Jag sålde min svarta för ngt år sedan för under 13', fullset.

En blå kostar mer. 15 och uppåt.

Lycka till!

Edit: och använd ALDRIG länken. Ser för dåligt ut :)
Okej var sålde du den? Så den jag länkade är svårare att sälja om man skulle vilja i framtiden?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

frere

Audemars
2-Faktor
Får ta och göra det, hur tjocka handleder (omkrets) bör man ha för den? Armbandet hur långt är de? Har grova handleder...

Jag har ett handledsmått på 17,5 cm och tycker att den du länkade till från början (dvs icke-kronografen) är rätt stor, på mig känns den sportig. Men med biffigare armar blir den mer dressad, så jag kan tänka mig att monacon (i någon av varianterna) passar dig bra!:) (Orginalbandet borde passa upp till 21 cm handled skulle jag tro, jag har flera centimeter över i viklåset)
 

M.V

Breitling
Jag har ett handledsmått på 17,5 cm och tycker att den du länkade till från början (dvs icke-kronografen) är rätt stor, på mig känns den sportig. Men med biffigare armar blir den mer dressad, så jag kan tänka mig att monacon (i någon av varianterna) passar dig bra!:) (Orginalbandet borde passa upp till 21 cm handled skulle jag tro, jag har flera centimeter över i viklåset)

Tycker personligen att de blir så mycket grejer i uret med kronograf därav den enkla känns snyggare...

Mätte precis min handled och har 23,5 då är det tajt runt, lite luft vill man ju ha tänker jag...

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jag har lite svaga planer på att sälja min om du vill ha en kronograf. 2009:a i nyskick.

VC7hut4.jpg


RU0ZeBx.jpg


MHXolof.jpg
 

Tome

Cartier
Klart du ska köpa en Monaco!

Jag har haft en Monaco Chrono, svart. Fantastisk fin klocka, tyckte den var dressig med en allround touch, inte sportig.

Ska du ha en ska du som nämts tidigare köpa en Chrono, den utan är helt död om du vill sälja.

Jag sålde min svarta för ngt år sedan för under 13', fullset.

En blå kostar mer. 15 och uppåt.

Lycka till!

Edit: och använd ALDRIG länken. Ser för dåligt ut :)

Har en svart som cirkulerat här tidigare. Säkert den Leben sålde. Min tanke var att köpa ett racing läderband med Heuer spänne, men länken är så grymt skön! Håller med om att det är snyggt med lädret, originalstil etc., men länken är sjukt smidig och följsam. Ibland får man tänka om :D
 
Topp