• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag heur dissad av KS

Stein

Cartier
Hur stor är den där? Såg ganska snygg ut. Men den såg stor ut. Och subsekunden var lite långt ifrån klockan sex kan jag tycka.
Den är 39 mm men bärs ganska stort. Tycker den känns ganska lagom för ett modernt ur.

Det jag gillar med klockan är att den känns så levande. När ljuset hälsar på och klockan skiftar från mörkblått till ljusblått är häftigt!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Den är 39 mm men bärs ganska stort. Tycker den känns ganska lagom för ett modernt ur.
Det jag gillar med klockan är att den känns så levande. När ljuset hälsar på och klockan skiftar från mörkblått till ljusblått är häftigt!
Hade just den modellen fast i svart. Mycket trevligt ur! :)
 

DrDre

Patek
Jag dissar inte.....
image.jpeg

Där ser man! Jag trode jag var den ensam om en Spiro på forumet.

 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Hade en Aquaracer (WAF2110) tidigare som jag ångrar att jag sålde. Agerade semesterklocka under några år och kändes väldigt smidig med sina 39 mm.

image.jpeg
 

Wiliamo

Panerai
Kikat lite på ett par av Monaco modellerna och det stör mig lite att klockor för 50k har Sellita eller ETA urverk. Hade hoppats på lite mer ansträngning vid de priserna.

Har skett mycket intressant sen Jean-Claude Biver tog över, med många bra nya/återutgivna modeller, så framtiden ser ljus ut tycker jag.
Bumpar lite, känner inte att det argumentet är unikt just för Tag Heuer. Även Tudor har ETA-verk i den prisklassen, till och med Panerai i prisklass 80k har moddade ETA-verk... Håller dock med dig i sak, alltid mer intressant med inhouse
 

UncleBear

Panerai
Jag har ägt 3 TAG och gillar märket. Självklart inte på nivå med toppmärkena men ändå betydligt roligare och mer innovativa än tex Tudor som mer är en blek Rolex-kopia.
Lite bilder på mina bleka Rolex-kopior som är keepers för mig:
image.jpg

image.jpg

Ansträngande att de även använder Rolexdelar (säkert kopior från öster).
:cigar:
Lägger till :) för ironi.
 
Topp