• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tankar och insikter runt DD’s

Vilken referens föredras?

• 1803

Röster: 11 35.5%
  • 18038

Röster: 9 29.0%
  • 18238

Röster: 11 35.5%

• Totala väljare
    31
Jag röstar för egen del enligt följande:
1. 18038 för möjlighet till fet boett beroende på årtal.
2. 18238 för bekvämt med dubbel quickset.

3. 1803 för svårare att få tag på ett schysst objekt än ovannämnda enligt min uppfattning samt mindre praktiskt med plexi -om än trevligt-.

Jag röstar för egen del enligt följande:
1. 18038 för möjlighet till fet boett beroende på årtal.
2. 18238 för bekvämt med dubbel quickset.

3. 1803 för svårare att få tag på ett schysst objekt än ovannämnda enligt min uppfattning samt mindre praktiskt med plexi -om än trevligt-.

jag hade nog gått för en 1803 med läder, gärna i NOS eller så nära man kan komma. Nån som vet vad en sådan kan kosta?

Ja visst det gör jag med. Men hans är ju nästan NOS så vet inte om den i min värld passar för vardagligt bruk :)

Kan ärligt erkänna att jag använder den mer varsamt och med lite mer eftertänksamhet än div andra klockor jag äger :) Sen bidrar storleken till att den får lite mindre tid än vissa andra då den är snäppet för nätt för mig egentligen.

Om jag ska bidra lite OnT också så gillar jag 18238 bäst om man ser rent funktionsmässigt. Safir och double quick-set är praktiskt och bra. Gillar dock 18038:ans lite kralligare boett mer men enkel quick-set är jobbigt om man använder klockan bara nån gång per vecka eller ännu mer sällan. 1803 är ju läcker med pie-pantavla och plexi men slow-set och att det inte funkar med länken för mina smala handleder gör att den går bort.

Om jag ska bidra lite OnT också så gillar jag 18238 bäst om man ser rent funktionsmässigt. Safir och double quick-set är praktiskt och bra. Gillar dock 18038:ans lite kralligare boett mer men enkel quick-set är jobbigt om man använder klockan bara nån gång per vecka eller ännu mer sällan. 1803 är ju läcker med pie-pantavla och plexi men slow-set och att det inte funkar med länken för mina smala handleder gör att den går bort.
Det där med länken är ju bara lathet/snålhet.

Tillbaka
Topp