• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tennisklockor

Viklen tennisspelare har den coolaste klockan?


  • Totala väljare
    73
  • Enkät stängd .

willbur

Rolex
2-Faktor
Ingen av dem! Det är bjorn borg som gäller! Speciellt med ett par tretorn nylite och en fila tröja.
 

MBx

Cartier
Ingen av dem! Det är bjorn borg som gäller! Speciellt med ett par tretorn nylite och en fila tröja.

+1

Men Borg finns inte bland alternativen.:( Jag älskar tennis och jag gillar Federer.:) Federer röstar jag på.:)

Snyggast på banan är väl Ana Ivanovic?:rolleyes: Oavsett klocka.:blackeye:

image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Då skall jag komma med mitt bidrag, denna klocka är inte i närheten av samma klass som klockorna som visats, men däremot så är det en legend som burit den.

Jag talar naturligtvis om Mats Wilander denna sköna lirare, träffade han på en nattklubb i Västerås där han var och spelade med sitt band. Kommer inte ihåg vad nattklubben hette, men den låg i punkthuset i alla fall, jösses detta måste vara 25 år sedan säkert. Vet att det var en onsdag så det var j... lugnt, rätt som det är kommer han till baren för att hämta något att dricka, jag står redan där och hänger, det som är kul är att jag fick några minuter snack med han. Vi stod och pratade om allt möjligt, jag kommer ihåg att han sa att han hellre hade spelat som professionell musiker än som tennislirare.

Har gillat Wilander sedan den gången han begärde omspel av en matchboll som han vunnit mot mot Guillermo Vilas, för Wilander ville inte vinna på ett tveksamt domslut. För detta belönades han senare med Pierre de Coubertin Trophy.

Prispengar US$ 7 976 256
Singel
Karriärfacit 571–222
Singeltitlar 33
Högsta singelranking 1:a (12 september 1988)
Grand Slam-resultat
Australiska öppna V (1983, 1984, 1988)
Franska öppna V (1982, 1985, 1988)
Wimbledon QF (1987, 1988, 1989)
US Open V (1988)

Nu till lite bilder, den svarta Wilanderklockan köpte jag på antikmässan som jag och jabla och Bojke var på när jag var och hälsade på förra veckan, se denna tråd; https://klocksnack.se/threads/af-sjodahls-äventyrsresa-börjar-med-en.27144/ , den blå köptes någon gång på 80-talet på en OK-mack i Hummelsta .

Q8+Hummelsta_Hummelstabaren.jpg


Då kör vi :watching:...

DSC_9861_zps8f485a45.jpg


Spelade tom med samma racketar som Wille, dock fick jag köpa mina racketar själv Haha :p. Rossignol F200 Carbon .
DSC_9868_zps08b5bc21.jpg


Black and Blue
DSC_9860_zps20fcdfad.jpg

DSC_9870_zps03236bcb.jpg


Och så underifrån :meh:
DSC_9859_zps5ee2140e.jpg
 
Senast ändrad:

jonkanon

Breitling
Då skall jag komma med mitt bidrag, denna klocka är inte i närheten av samma klass som klockorna som visats, men däremot så är det en legend som burit den.

Jag talar naturligtvis om Mats Wilander denna sköna lirare, träffade han på en nattklubb i Västerås där han var och spelade med sitt band. Kommer inte ihåg vad nattklubben hette, men den låg i punkthuset i alla fall, jösses detta måste vara 25 år sedan säkert. Vet att det var en onsdag så det var j... lugnt, rätt som det är kommer han till baren för att hämta något att dricka, jag står redan där och hänger, det som är kul är att jag fick några minuter snack med han. Vi stod och pratade om allt möjligt, men jag kommer ihåg att han sa att han hellre hade spelat som professionell musiker än som tennislirare.

Har gillat Wilander sedan den gången han begärde omspel av en matchboll som han vunnit mot mot Guillermo Vilas, för Wilander ville inte vinna på ett tveksamt domslut. För detta belönades han senare med Pierre de Coubertin Trophy.

Prispengar US$ 7 976 256
Singel
Karriärfacit 571–222
Singeltitlar 33
Högsta singelranking 1:a (12 september 1988)
Grand Slam-resultat
Australiska öppna V (1983, 1984, 1988)
Franska öppna V (1982, 1985, 1988)
Wimbledon QF (1987, 1988, 1989)
US Open V (1988)

Nu till lite bilder, den svarta Wilanderklockan köpte jag på antikmässan som jag och jabla och Bojke var på när jag var och hälsade på förra veckan, se denna tråd; https://klocksnack.se/threads/af-sjodahls-äventyrsresa-börjar-med-en.27144/ , den blå köptes någon gång på 80-talet på en OK-mack i Hummelsta .

Q8+Hummelsta_Hummelstabaren.jpg


Då kör vi :watching:...

DSC_9861_zps8f485a45.jpg


Spelade tom med samma racketar som Wille, dock fick jag köpa mina racketar själv Haha :p. Rossignol F200 Carbon .
DSC_9868_zps08b5bc21.jpg


Black and Blue
DSC_9860_zps20fcdfad.jpg

DSC_9870_zps03236bcb.jpg


Och så underifrån :meh:
DSC_9859_zps5ee2140e.jpg


Det är ju sinnes... :woot:
 

Björklund

Panerai
Ja då är vi ett par dagar in i årets första slam!
Tog ett screenshot från Rafas presskonferens...

image.jpg


Vilka tippar ni som finalister?

Jag drar till med Djokovic-Federer med Fed som vinnare och S. Williams-Wozniacki med Williams som vinnare. Har dock inte gått igenom dragningarna så noga så det kanske blir semi-finaler som bäst... Vore kul om Caroline kunde ta sig ända fram!
 

jonkanon

Breitling
Ä
Ja då är vi ett par dagar in i årets första slam!
Tog ett screenshot från Rafas presskonferens...

image.jpg


Vilka tippar ni som finalister?

Jag drar till med Djokovic-Federer med Fed som vinnare och S. Williams-Wozniacki med Williams som vinnare. Har dock inte gått igenom dragningarna så noga så det kanske blir semi-finaler som bäst... Vore kul om Caroline kunde ta sig ända fram![/quot


Det är en ny RM, Hoppas på Milos Raonic...
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Söderling sportar massa godis! Att han har en sjöö sandström cronolink när han susar runt på ATP touren är känt sedan tidigare...
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    169.6 KB · Visningar: 58

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det är bara det att han sportade aktivt för ca 3 år sen, nu mår han bara "bättre" efter sin "mono"...däremot hade det vart intressant och se vad Ymer kör...

Ymer är ju rankad 212 i världen är 18 bast och har dragit in 60k dollar totalt... Skall bli intressant att se vad han kommer att köpa! :D
 
Topp