• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Veos

Breitling
Screenshot_20160802-234953.jpg

Nog den enda klocka jag har som har en strap som är dyrare än själva klockan..
 

sjodan

Omega
Köpte även jag hem en F-91'a! Betalade hela 8.5 euro, så runt 82kr inkl frakt. Bra investering måste jag säga.

Kommer nog om en månad eller så.

Vafalls!? Jag fick betala 96kr och 93 öre, dvs egentligen 14,94 Australiska dollars. Skickat från Jersey, United Kingdom underligt nog. Kanske skulle jag väntat in en bättre växelkurs.....
 

matalm

Cartier

malmeqvisto

Omega
2-Faktor
Casion var min första klocka när jag var sju och den som fick mig intresserad av klockor. Den blev snodd på en gympalektion i trean men jag beställde en ny för 70 spänn som jag reste runt med i Sydamerika nyligen. Älskar den!
 

malmeqvisto

Omega
2-Faktor
Casion var min första klocka när jag var sju och den som fick mig intresserad av klockor. Den blev snodd på en gympalektion i trean men jag beställde en ny för 70 spänn som jag reste runt med i Sydamerika nyligen. Älskar den!
Förresten är det fortfarande lika kul med det inbyggda spelet, att försöka stoppa kronografen på kortast möjliga tid, som det var på lågstadiet.
 
Tänkte beställa en riktig terrorist, men jag är ju något av en novis på ebay. Hittade denna: http://www.ebay.com/itm/Casio-F91W-...340511?hash=item2599930a9f:g:TDwAAOSwQjZXP2BY
Tror den dykt upp här innan. Ska klicka hem en stålis också om det dyker upp någon billig (det är väl det som är det roliga, att betala så lite som möjligt :D).
I alla fall, vad är bäst att betala med, paypal eller vanligt bankkort? 75 spänn är ändå 8 koppar kaffe = studentlunch för en vecka.
 

Micke_A

Omega
Tänkte beställa en riktig terrorist, men jag är ju något av en novis på ebay. Hittade denna: http://www.ebay.com/itm/Casio-F91W-...340511?hash=item2599930a9f:g:TDwAAOSwQjZXP2BY
Tror den dykt upp här innan. Ska klicka hem en stålis också om det dyker upp någon billig (det är väl det som är det roliga, att betala så lite som möjligt :D).
I alla fall, vad är bäst att betala med, paypal eller vanligt bankkort? 75 spänn är ändå 8 koppar kaffe = studentlunch för en vecka.
Paypal har alltid funkat för mig. Har vid något enstaka tillfälle fått felaktig leverans, eller så har beställningen kommit bort. Återbetalningen har funkat perfekt då.
 
Blir min första paketöppning nu då:
I går satt jag på morgonen och stresskrev det sista på kandidatexamensarbetet med mina goda vänner över Skype. Efter att åbäket skickats in kollapsade jag i sängen och sov hela dagen. När jag sedan vaknar någon gång under eftermiddagen möts jag av att ett fint litet paket har anlänt. Två veckor av längtan. Två veckor av vånda. Den är här. Terroristen.
IMG_20160912_171943.jpg

Jag drar på mig min trogna hazmat suit (ifall lite mjältbrand slunkit med) och öppnar paketet. Givetvis är det fullset med certifikat och tag, men jag gör ändå en äkthetskontroll.
IMG_20160912_172538.jpg

IMG_20160912_172936.jpg

Med följde också krypterade instruktioner till vad jag utgår från är någonting farligt.
PSX_20160913_190348.jpg

Efter att ha burit klockan över dagen kan jag konstatera att den är ett kärt tillskott i mitt liv, och det endast för 85 kr! Kort och gott: en bra deal.
PSX_20160913_194857.jpg

Väl mött!
 
Topp