• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

Wiliamo

Panerai
Haha! Kul att så många gillade den lilla recensionen. En klocka som alla klockintresserade bör äga någon gång i livet. :)
Den är grym! Min kostade lite drygt 75 kr med frakt från eBay, finns liksom ingen anledning att inte äga en terrorist:angel:
image.jpeg
 

box

Omega
2-Faktor
Det är väl inte otänkbart förstås. Men känns mindre sannolikt.
Köpte en klocka på ebay som visade casio på tavlan men som inte såg riktig ut. Hade redan en likadan klocka sen tidigare så jag kunde jämföra (gäller dock F-94W i det här fallet.) Skrev till säljare på ebay vad jag trodde om klockan och fick tillbaka pengarna samma dag. Så min misstanke var nog korrekt.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Jag letar efter ett 18 mm band i stil med ett fluffigt stretchigt tennissvettband. Någon som vet om det finns? Vore skönt att bara kunna fjompa på sig terrorn när man ska ut och kuta etc...
 
  • Like
Reactions: Oli

Kugghjul

Panerai
Görs det taskiga kopior på terroristklockan?

Som skrivits på andra ställen på siten, i Kina gör de ju till och med kopior på tandkräm... Och ägg... och mjölk...

Blir till att besöka pojkrummet och leta efter den gamla klassikern. Kanske hittar något annat matnyttigt från samma era, typ Donkey Kong-spel.
OK, tyvärr har mina äldre Casio "härdat" och plasten är inte alls så kul.
 

Bjornet

Breitling
Tackar för rolig läsning!
Kan bara bekräfta att det finns fejk. Nu när jag läste tråden kom jag på att jag köpte en sånhär i Brasilien för ett gäng år sedan, upprymd å glad letade jag fram den ur lådorna, men till min stora besvikelse hittade jag denna:
20170126_195932.jpg
En sunkig Aqua, får bli att att beställa den riktiga vara. Kanske uppgradera till stålvarianten!
 

nonne23

Omega
Är i Phnom Penh nu å handlade en f91w, 10 dollar betalade jag hos en casio butik med kvitto och 1 års garanti givetvis, någon Box fick jag dock ej:).har hittat fake här Också som de begärde 4 dollar för, ha ha
 
Topp