• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Test: Cape Cod Polishing Cloth

Endusima

Cartier
2-Faktor
Tänkte dela med mig av mitt test av Cape Cod Polishing Cloth.

Att polera klockan kan vara kontroversiellt men att putsa bort små hairlines tycker jag personligen inte kan anses som polering. Ville testa hur skonsam den här putsduken var och om den funkade på hairlines.

IMG_20220123_131121.jpg
IMG_20220123_131114.jpg


Som försökskanin använde jag min trogna Citizen Promaster. Den har fått en hel del hairlines på den blanka ytan där boetten sticker ut som mest.

Tvättade med diskmedel och torkade med fiberduk innan foto.
IMG_20220123_131026.jpg


Som ni ser, en hel del hairlines syns under direkt ljus.

IMG_20220123_131245.jpg

Dukarna ser ut såhär, dom luktar lite sötaktigt och är fuktiga och lite oljiga. Jag klippte ut en liten bit av duken och putsade halvhårt med cirkelrörelser i ca 2 minuter.

IMG_20220123_131706.jpg

Putsduken blev snabbt missfärgad men det skall enligt instruktionen inte vara av vikt. Efter att ha putsat tvättade jag med diskmedel+duk igen. Jag är imponerad av resultatet. Det fanns även ett par mkt små och tunna repor längre fram som putsduken ej tog bort. Detta visar att den avlägsnar oerhört lite material.

Kan rekommendera denna produkt om ni har hairlines ni vill bli av med. Vill man bli av med repor så biter det dock inte så bra, ev. om man putsar hårdare och längre.

PS. Det är en kapsylöppnare formad som en penis som syns i bakgrunden på bordet.
 
Topp