• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Testar livet som OWG.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag flyttade ner till Portugal förra veckan och bestämde mig då för att lämna min samling i Sverige och bli OWG några månader.

Klockan jag lever med här är min BBB som jag älskar, men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte redan nu saknar mina vintageur.

Som tur är finns det grymma AD's bara fem minuter bort där jag kan klämma på lite Vacheron, AP, Tudor, Rolex, Panerai osv.

Vi får väl se hur länge jag klarar mig utan att införskaffa något nytt(vintage).

image.jpg


image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Väldigt trevlig klocka, men jag har aldrig förstått mig på varför man ska vara OWG om man inte behöver! Är ju som om man skulle säga att jag ska prova på att ha samma kallingar ett tag nu, visst går det att skölja upp dom var fjärde dag eller så, men varför skulle någon vilja utsätta sig för detta ;):D:rolleyes::confused::meh:?!
 
Senast ändrad:

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Väldigt trevlig klocka, men jag har aldrig förstått mig på varför man ska vara OWG om man inte behöver! Är ju som om man skulle säga att jag ska prova på att ha samma kallingar ett tag nu. utan att byta, visst går det att skölja upp dom var fjärde dag eller så, men varför skulle någon vilja utsätta sig för detta ;):D:rolleyes::confused::meh:?!
Hahahaha "skölja upp de" hahaha fy fan alltså. När du drar den liknelsen så kan jag hålla med dig men ponera denna liknelse:

Varför ha en fru när man kan ha flera...
Helt plötsligt var inte tanken lika lockande att ge upp OWG (se hur W i detta fall passar perfekt som Watch och Wife) ;)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
blir nog kanon! jag önskar jag kunde göra det samma....Portugal alltså.....men hade nog tagit med fler än 1 klocka.....ha det underbart!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Väldigt trevlig klocka, men jag har aldrig förstått mig på varför man ska vara OWG om man inte behöver! Är ju som om man skulle säga att jag ska prova på att ha samma kallingar ett tag nu, visst går det att skölja upp dom var fjärde dag eller så, men varför skulle någon vilja utsätta sig för detta ;):D:rolleyes::confused::meh:?!
Haha, jag har heller aldrig förstått grejen med OWG, var lite därför jag tänkte att jag skulle passa på att testa :)
 
Topp