Sebastard
Diamant
Var ett j**la tjatMen du måste montera locket korrekt, broder!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var ett j**la tjatMen du måste montera locket korrekt, broder!![]()
Rätt ska vara rätt!Var ett j**la tjatDet stör inte mig.
Loggan är The Rabbit Hole!Vilken härlig tråd! Man blir helt paff av alla grymma klockor de släppt. Det började med att jag gillade loggan men nu har jag verkligen fått upp ögonen för hela katalogen.
Kunde inte motstå en Enicar jag såg igår, det blev mitt första impuls- och vintage köp. Ska bli spännande!
Välkommen tillNu är jag också med i saturnus-klubben! Vet inte riktigt vad jag köpte men den tilltalade mig rent estetiskt då jag letat efter en silverfärgad tavla i mindre storlek. Bra skick och tickar på än så länge, men det var pilligt att ställa in tiden med den mini kronan och tyvärr inget sätt att snabbt ställa in datum så det får vara fel tills vi kommer ikapp![]()
![]()
![]()
![]()
Tack tack!Välkommen till-klubben!
Äkta quick-set kommer inte förrän slutet av 60-talet så din klocka är nog från tidigt från 60-tal kanske!
Fin modell och med trevligt datum fönster och mysigt med äkta Enicar BoR-länk med, grattis till en mycket trevlig vintageklocka!
Vet du vilket in-house verk som sitter i?
Datum ”snabbställer” du troligen genom att på klassisk vintage-manér backa från 12-9 x antal gånger så slipper du vänta!![]()
Det ska inte vara några problem, men ta det försiktigt när och känns hur det känns!Tack tack!
Ja länken gjorde att jag inte kunde motstå, kändes komplett liksom. Det ska vara Enicar 1009 kalibern inuti.
Bra tips för att underlätta inställningen av datum. Jag har undvikit att 'backa' mina mekaniska klockor men det kanske inte gör något?
Stilig, ser ut som NOS?Liten men naggande god.
En 32.5 mm Enicar Triple Date Moonphase med en AR-1000 i grunden och en platta ovanpå för komplikationerna.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TackarStilig, ser ut som NOS?![]()